زیان 1 میلیارد دلاری کوین بیس/ زمستان سرد کریپتویی تمامی ندارد!

کدخبر: ۵۱۴۰۲۸
شرکت بین المللی کوین بیس به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده رکورد ۱.۱ میلیارد دلاری زیان در سه ماهه دوم را ثبت کرد.
زیان 1 میلیارد دلاری کوین بیس/ زمستان سرد کریپتویی تمامی ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، کاهش ارزش سرمایه گذاری‌ها، زیان ۴۴۶ میلیون دلاری را برای شرکت کوین بیس رقم زد و افت حجم تراکنش ها منجر به زیان ۶۱۶ میلیون دلاری برای این صرافی شد که در نهایت زیان  ۱.۱ میلیارد دلاری را برای این شرکت رقم زد.

 سهام این شرکت که برای اولین بار در آوریل گذشته در بازار بورس آمریکا عرضه شد، پس از پایان معاملات عادی حدود ۵ درصد کاهش یافت. کوین بیس  در سال جاری حدود ۶۵ درصد سقوط قیمتی را تجربه کرده است و گرفتار نزول طولانی مدت رمزارزها که به اصطلاح زمستان کریپتو نامیده شده، می باشد.

در سال جاری درآمد این شرکت بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است و به ۸۰۸.۳ میلیون دلار رسیده که کمتر از پیش بینی ۸۵۴.۸ میلیون دلاری تحلیلگران بلومبرگ است. تعداد کاربران تراکنش های ماهانه با کاهش دو درصدی نسبت به سه ماهه اول به نه میلیون رسیده است.حجم معاملات بیت کوین ولی افزایش یافته و  از ۲۴ درصد به ۳۲ درصد رسیده است، ارزش کل دارایی های این پلتفرم با کاهش ۶۳ درصدی ۹۶ میلیارد دلار شده است.

این شرکت در نامه ای به سهامداران اعلام کرد که رکود کنونی با سرعت و خشمگین آمده و این شرایط درسه ماهه سوم نیز ادامه دارد. امیلی چوی مدیر ارشد عملیاتی شرکت در مصاحبه ای تلویزیونی به بلومبرگ اعلام کرد مشتریان اصلی معاملات خرد به خاطر رکود عقب نشینی کرده و در حاشیه به تماشا نشسته اند که موجب کاهش درآمدهای صرافی از تراکنش ها شده است.

اوون لاو تحلیلگر شرکت اوپنهایمر گفت که سرمایه گذاران انتظار درآمد معاملاتی بسیار بدی را برای شرکت داشته اند‌ و مهم ترین موضوع در زمستان کریپتو آنست که آیا تنوع ادامه خواهد یافت؟

در بازه یکساله این شرکت انتظار ۷تا ۹ میلیون کاربر تراکنش ماهانه را دارد که دامنه آن نسبت به پیش بینی قبلی محدودتر شده و این پیش بینی کمتر از تخمین ۸.۷ میلیون کاربر توسط تحلیل‌گران است.

کوین بیس در سه ماهه منتهی به  ۳۰ ژوئن ۴۴۶ میلیون دلار را به خاطر اختلالات ناشی از کاهش ارزش سرمایه گذاری ها از دست داده است که بیشترین مبلغ  کاهش از زمان تبدیل شدن به یک شرکت عمومی می‌باشد. قیمت بسیاری از رمزارزهای محبوب در ماه ژوئن  به کمترین سطوح قیمتی ۱۸ ماهه خود رسیده است این رکورد کاهشی به خاطر فروپاشی اکوسیستم ترا-لونا و ورشکستگی تعدادی نیروگاه صنعتی اتفاق افتاده است.

آلیسا هاس مدیر ارشد مالی در یک کنفرانس تلفنی گفت به وضوح می‌پذیریم که در  این شرایط بازار دچار استرس است.

دارندگان اوراق قرضه کوین بیس واکنش خوبی نسبت به شرایط ندارند. اوراق قرضه با کاهش ۳.۳۷۵ درصدی برای سررسید سال ۲۰۲۸ مواجه شده و کاهش ۱.۳۷۵ سنتی ارزش اوراق قرضه را به ۷۰ سنت رساند. بازده اوراق قرضه با سرسید ۲۰۲۶ نیز ۲.۲۵ سنت کمتر از سر رسید، ۲۰۲۸ است. بازده هر دو نوع اوراق در حال حاضر بیشتر از ۱۰ درصد است.

رمز ارزها و شرکت‌های چندرسانه‌ای هنگام اعمال سیاست‌های انبساطی در زمان کرونا افزایش قابل توجهی داشتند ولی با توقف سیاست‌های حمایتی و اعمال سیاست‌های انقباضی بیشترین کاهش را تجربه کردند. سقوط یکباره رمزارزها و کاهش اقبال به این نوع دارایی به صرافی‌ها و شرکت‌های مرتبط با رمزارزها آسیب جدی زده است ولی با این وجود تحلیل‌گران معتقدند که زمستان کریپتویی هنوز پایان نیافته و روزهای سخت ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید