قیمت دلار 29 هزار تومان می شود؟ /ناکامی شاخص ساز ها /حباب آب شده منفی شد

کدخبر: ۵۱۴۱۵۱
از نظر تکنیکالی دلار گرفتار کنج قیمتی است که در صورت شکست آن می تواند تا کانال ۲۹ هزار تومانی کاهش پیدا کند.
قیمت دلار 29 هزار تومان می شود؟ /ناکامی شاخص ساز ها /حباب آب شده منفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در هفته گذشته خبر مذاکرات وین جهت انتظارات در بازارها را تغییر داد.بازار سرمایه قبل از همه بازارها به افزایش خوش بینی ها واکنش نشان داد و سهام ریالی نوسان مثبت رو به بالا را تجربه کرد، در ادامه با غلبه فضای مثبت بازار ارز و طلا نیز در واکنش به شرایط جدید منفی شدند و حباب طلای آب شده هم وارد محدوده منفی شد.

در هفته گذشته خبر مذاکرات وین جهت انتظارات در بازارها را تغییر داد. بازار سرمایه قبل از همه بازارها به افزایش خوش بینی ها واکنش نشان داد و سهام ریالی نوسان مثبت رو به بالا  را تجربه کرد، در ادامه با غلبه فضای مثبت بازار ارز و طلا نیز در واکنش به شرایط جدید منفی شدند و حباب طلای آب شده هم وارد محدوده منفی شد.

شاخص کل بعد ازنزدیکی به محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی با افزایش تقاضا همراه شد آنطور که نمودار نشان می دهد علت افزایش تقاضا در بازار سرمایه و حرکت رو به بالای شاخص کل، ورود اندیکاتور  آر اس آی به محدوده اشباع فروش در بازه زمانی روزانه است که از نظر تکنیکالی به نوسان مثبت رو به بالای بازار سرمایه کمک کرده است ولی بازار سرمایه در اولین برخورد با حمایت روانی یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی موفق عمل نکرد و به عقب بازگشت.

 در جو‌ منفی معاملاتی روز قبل حتی سبزپوشی فارس و فولاد نیز نتوانست شاخص کل را وارد محدوده مثبت قیمتی کند و علیرغم تلاش شاخص سازها، شاخص کل منفی آخرین روز معاملاتی را به پایان رساند.

از نکات مثبت بازار روز قبل بهبود وضعیت معاملاتی گروه خودرو در پایان بازار بود که در دقایق پایانی بازار از شدت منفی این گروه کاسته شد آخرین قیمت ها بالاتر از قیمت پایانی بسته شد. با توجه به تزریق اخبار مثبت از سوی سیاست گذار اقتصادی به نظر می رسد بازارساز به دنبال کف سازی در بازار سرمایه و جلوگیری از ریزش بازار است که در این هفته گروه خودرو لیدری بازار را به عهده گرفت.

 بازار ارز آماده احیای برجام می شود

بازار ارز در معاملات روز چهارشنبه توافق را جدی تر گرفت و حمایت نیمه کانال ۳۱ هزار تومانی را از دست داد نرخ دلاری درهم تنها نرخی بود که بالای نیمه کانال ۳۱ هزار تومان باقی ماند. هر چند نرخ دلار کاهشی شده است ولی مقایسه نرخ دلار در بازه کنونی با مذاکرات جدی قبل نشان می دهد که هیجانات کاهشی در بازار ارز کمتر شده است و بازار پیش از خبر قطعی تمایل زیادی برای کاهشی شدن ندارد، هنوز پاسخ ایران درباره بسته پیشنهادی اروپا مشخص نشده است ولی معامله گران بازار فعلا نسبت به پاسخ احتمالی ایران خوش بین هستند و روند بازارها نشان دهنده جو مثبت حاکم  بر انتظارات است.

 از نظر تکنیکالی دلار گرفتار کنج قیمتی است  که در صورت شکست آن می تواند تا کانال ۲۹ هزار تومانی کاهش پیدا کند.

حباب آب شده منفی شد

 در بازار طلا امروز شرایط کمی متفاوت شد، حباب طلای آب شده بعد از مدت ها منفی شد، معمولاً حباب طلای آب شده منفی است ولی در چند ماه قبل غلبه انتظارات افزایشی باعث شد تا حباب طلای آب شده مثبت شود و حتی به بالای هشتاد میلیون تومان در هر کیلوگرم رسید، ولی تقویت ارزش اونس و تعدیل انتظارات افزایشی، باعث شد حباب طلای آب شده وارد روند نزولی شود.

پس از توقف مذاکرات در فروردین ماه، بدبینی نسبت به نتیجه مذاکرات افزایش یافت و همین مسئله  تقاضا برای طلا و سکه را افزایش داد و حباب طلای آب شده  رشد کرد. در هفته گذشته ورق انتظارات در بازار ارز و طلا برگشت و آخرین دور مذاکرات احیای برجام جهت انتظارات را تغییر داد. بازار سرمایه قبل از همه بازارها به این اتفاق واکنش نشان داد و سهام ریالی نوسان مثبت رو به بالا  را تجربه کرد در ادامه با غلبه فضای مثبت بازار ارز و طلا نیز در واکنش به شرایط جدید منفی شدند و حباب طلای آب شده هم منفی شد‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید