بازی‌ کامپیوتری هم‌ قیمت پراید شد

کدخبر: ۵۱۴۳۷۴
اقتصادنیوز: مهمترین منبع درآمد فعالین بازی‌های رایانه‌ای خریدوفروش اکانت بازی است که درواقع این کار یکی از بهترین و سودآورترین راه‌های کسب درآمد دلاری است که در بسیاری از موارد سود قابل توجهی را برای بسیاری از گیمرها به دنبال داشته است.
بازی‌ کامپیوتری هم‌ قیمت پراید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گسترش‌نیوز، شاید در گذشته کسی باور نمی‌کرد که بازی‌ها هم بازار داشته باشند و کوچک‌ترین سرگرمی‌ها با قیمت‌های نجومی فروخته شوند. در حال حاضر اکانت بازی‌های معروف ایرانی و خارجی بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان در فضای مجازی قیمت‌گذاری شده‌اند.

با ظهور فناوری‌های نوین بازی‌های کامپیوتری جایگاه خاصی بین مردم خصوصاً جوان‌ها پیدا کردند. بازی‌های کامپیوتری در کنار هیجان و سرگرمی، منبع کسب درآمد برای گیمرها هستند. مهمترین منبع درآمد فعالین بازی‌های رایانه‌ای خریدوفروش اکانت بازی است. در واقع، این کار یکی از بهترین و سودآورترین راه‌های کسب درآمد دلاری است که در بسیاری از موارد سود قابل توجهی را برای بسیاری از گیمرها به دنبال داشته است. فروش اکانت بازی زمانی رونق گرفت که افراد حوصله برای پیشرفت تدریجی ندارند و می‌خواهند یک شبه به مراحل بالای بازی برسند.

بازی‌های رقابتی و چندنفره بخش مهمی از صنعت بازی‌های ویدیویی هستند. علاوه بر بازی‌های آنلاین که با کامپیوتر و لپ تاپ انجام می‌شوند، بازی‌های رقابتی متعدد در کنسول‌های بازی مثل۴ps ، xbox و پلتفرم موبایل ارائه می‌شود. در این بازی‌ها اکانت‌هایی ساخته می‌شود که قابل خریدوفروش است.

 

قیمت‌های نجومی تنها برای چند مرحله بازی

یکی از گران‌ترین آگهی‌ها متعلق به بازی کالاف دیوتی است که کاربری از مراغه اکانت خود را با قیمت ۶۴ میلیون تومان می‌فروشد. در توضیحات یادآور شده است که اکانتش ۶ اسکین لجندری، ۲۳ گان لجن، ۷ گان متیک دارد. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به چند آگهی فروش اکانت بازی ایرانی و خارجی در فضای مجازی داشته باشیم.

اکانت-بازی۱

قیمت اکانت بازی فیری فایر ۲۰ میلیون تومان است.

اکانت-بازی۶

اکانت بازی پابجی طاق با ۱۹ سیزن، ۱۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اکانت-بازی۵

در آگهی دیگر اکانت بازی لیگ آف کینگدوم با قیمت ۱۱ میلیون تومان درج شده است.

اکانت-بازی۴

البته این قیمت‌های نجومی محدود به بازی‌های بین‌المللی نیست و اکانت بازی‌های ایرانی هم با قیمت میلیونی معامله می‌شود. به طور مثال فردی از بابلسر بازی ایرانی پسرخوانده را ۲۰ میلیون تومان قیمت گذاشته است. این بازی با قیمت نجومی شامل ۹ قهرمان سطح ۶ و مابقی سطح ۵ و بالاترین آپدیت ۹۱ قباد آمپولی و پایین‌ترین سرمه تک چشم ۷۶ است.

اکانت-بازی۸

کاربری از آذربایجان شرقی اکانت بازی بزن‌بهادر و پسرخوانده را به ترتیب با قیمت ۵ و ۳ میلیون تومان آگهی کرده است.

اکانت-بازی۳

اکانت-بازی۲

 

حکم خریدوفروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای

در ایران هرگونه معامله‌ای باید از نظر شرعی قابل قبول باشد. در نتیجه باید نظر مراجعه دینی کشور را نیز مد نظر قرار داد. حکم خریدوفروش بازی‌های آنلاین از نظر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و آیات عظام سیستانی و مکارم به شرح زیر است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب معتقد هستند؛ اگر در این بازی‌ها از فرد بازنده به فرد برنده چیزی پرداخت شود که ارزش مالی داشته باشد، حکم قمار را داشته و دارای اشکال است. همچنین خریدوفروش اعتبار به دست آمده از بازنده برای شخص برنده جایز نیست و اشکال دارد. همچنین اگر در این بازی‌ها که معمولاً به صورت حمله به بازیکنان دیگر است، اعتبار و منابعی عاید شخص برنده شود که ممکن از طریق پرداخت وجه و خریداری منابع توسط شخص بازنده صورت گرفته باشد؛ حکم قمار را دارد. البته اگر در مراحل و مأموریت‌های تعبیه شده در خود بازی انتفاعی صورت بگیرد و منابع و امکاناتی کسب شود اشکالی نداشته و از نظر شرعی شامل وجه قمار گونه نخواهد شد.

 

آیت‌الله سیستانی معتقد است که خریدوفروش بازی کلش اف کلنز صحیح نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در حکمی اعلام کرده است که خریدوفروش اکانت بازی‌های آنلاین که در آن، تنها امتیازاتی در دنیای مجازی به فروش می‌رسد، اکل مال بالباطل بوده و جایز نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید