سیگنال مثبت به بازار سهام/ پیش بینی بورس 22 مرداد 1401

کدخبر: ۵۱۴۴۸۶
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 63 میلیارد تومانی بسته شد.
سیگنال مثبت به بازار سهام/ پیش بینی بورس 22 مرداد 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 22 مرداد- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از 5 روز افت کرد و 3 هزار واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن هزار و 341 واحد ریزش کرد و شاخص کل فرابورس افزایش 6 دهم واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 230 نماد رشد قیمت و 384 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 37 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 63 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو)، شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) و شرکت چرخشگر (خچرخش) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت کشت و صنعت پیاذر (غاذر)، شرکت پتروشیمی فناوران (شفن)، و شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 63 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات چهارشنبه تعداد نمادهای صف خرید 27 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 30 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 116 درصد رشد کرد و در رقم 93 میلیارد تومان ایستاد. 

روز چهارشنبه نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) با صف‌ خرید 48 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و وپترو (شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از انرژی1، نمادهای غاذر، کمنگنز، مداران و فلوله بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در مجموع روند افزایشی داشت و در مجموع بیش 11 هزار واحد صعود کرد. شاخص روزهای شنبه و سه‌شنبه رشد کرد و در روز چهارشنبه ریزش 3 هزار و 472 واحدی را پشت سر گذاشت. در آخرین روز کاری هفته شاخص هم وزن نیز افت کرد و هزار و 341 واحد پائین آمد. نمادهای کگل، خودرو، شبندر، شپنا، حکشتی، وبملت، شفن، نوری، تاپیکو، وتجارت، وبصادر، شبریز و خگستر بیشترین نقش را در افت شاخص کل بازی کردند.

جریان خروج پول حقیقی نیز پس از توقف در روز شنبه، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سر گرفته شد و به ترتیب 245 و 201 میلیارد تومان از بازار خارج شد. 

همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید 63 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. به علاوه ارزش معاملات در روز چهارشنبه نسبت به روز سه‌شنبه کمتر شد و ارزش معاملات خرد افت 19 درصدی داشت. 

روندهای درونی بازار و شاخص‌های عملکردی آن نشان دهنده حمایت از شاخص در محدوده حرکتی اخیر است اما ریسک‌های سیاسی و اقتصادی موجب شده که معامله گران دست به عصا عمل کنند. بنابراین تحلیل گران معتقدند دامنه نوسان شاخص محدودتر و کوتاه‌تر خواهد بود. به نظر می‌رسد با ثبات قیمتی در بازارهای جهانی و کاهش نرخ سود، بازار سیگنال‌های مثبتی دریافت کرده است. به علاوه گزارشات مالی سه ماهه شرکت‌ها حاوی نشانه‌های مثبتی در اغلب نمادها بود. در نتیجه بازار در میان مدت می‌تواند رشد کند و قیمت بازار شرکت‌ها به ارزش ذاتی نزدیک خواهد شد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید