آغاز برنامه توانمندسازی نیروی انسانی اکوسیستم نوآوری

کدخبر: ۵۱۵۴۰۸
اقتصادنیوز: دیروز میان انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور و انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.
آغاز برنامه توانمندسازی نیروی انسانی اکوسیستم نوآوری

به گزارش اقتصادنیوز ، این تفاهم‌نامه آغازی بر اجرا توانمندسازی سرمایه‌های انسانی اکوسیستم تامین مالی نوآوری در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تاکید دارد.

محمدمهدی فریدوند، رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور در این مراسم با اشاره به این که گسترش همکاری‌های مختلف در حوزه‌های علمی گوناگون از برنامه‌های اصلی انجمن محسوب می‌شود؛ گفت: این تفاهم‌نامه‌ بستر همکاری را در موضوعات میان‌رشته‌ای با استفاده از ظرفیت طرفین در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، توسعه‌ و ارتقای عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و پژوهش و فناوری و نهادهای مالی دیگر فراهم خواهد کرد و همچنین بر سیاست‌گذاری تدوین قوانین حوزه نوآوری تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه حامد ساجدی، نایب‌رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، بر ساخت اکوسیستم در قالب این تعاملات و لزوم نگاه کلان و راهبردی به مسائل اشاره کرد.

وی افزود: جهت اثربخش بودن فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باید تجارب و چالش‌های طرفین به اشتراک گذاشته شود و بر اساس انتقال تجربه زیسته مسائل اساسی تعریف شود و مبتنی بر آن محتوای آموزشی و یا پژوهشی طراحی شود.

ساجدی بر لزوم اقدامات منجر به دغدغه‌مندی مدیران صنایع و ایجاد افق، چشم‌انداز و رویای کارآفرینانه در نیروی جوان تأکید کرد.

سید مهدی سادات رسول، عضو هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر با اشاره به عدم رشد مناسب فضای سنتی تامین مالی حاکم بر کشور، انجام فعالیت‌های آکادمیک جهت رشد این فضا را ضروری دانست و افزود: صنعت آموزشی کشور مسئله واقعی صنعت را حل نمی‌کند، انجام مطالعات و پیشینه‌سازی ادبیات مبتنی بر تجربیات واقعی در این زمینه کمک‌کننده است تا بتوان تمایل شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری خطرپذیر را افزایش داد.

یونس حمیدی دبیر انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر با تأکید ویژه بر محوریت شعار سال و لزوم توجه به مسئله دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، عنوان کرد: نیازمند انجام مطالعاتی در زمینه کاهش ریسک بلندمدت صندوق‌های پژوهشی و شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در قالب مقالات، کتب و فعالیت رسانه‌ها با رویکرد آینده‌نگری هستیم که این تفاهم همکاری مسیر را هموار خواهد کرد.

پس از آن سید سروش قاضی نوری، رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران، در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: انجمن‌ها به‌واسطه فعالیت‌های خود ارتباط نزدیکی با جامعه و صنایع دارند، باید اثرگذار باشند.

وی با اشاره به این که عمده‌ترین چالش فضای کسب‌وکار کشور در مسئله نیروی انسانی است، ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه فرصتی مناسب برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین خواهد بود.

قاضی نوری افزود: استفاده از شبکه نخبگانی و خبرگانی هر دو انجمن در آماده‌سازی نیروهای متخصص موردنیاز اکوسیستم فناوری و نوآوری و کمک به حل موضوع اشتغال، مهاجرت نیروی متخصص و جوان با انجام پروژه‌های مشترک در موضوعات مختلف، از جمله مهم‌ترین مصادیق این همکاری خواهد بود.

در پایان رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران ضمن امضای تفاهم‌نامه بر اقداماتی مبنی بر طراحی ویژه‌نامه‌ای در لایه سیاست‌گذاری با محوریت موضوعاتی همچون تامین مالی نوآوری، ارزش‌گذاری و... در نشریات همکار انجمن مدیریت فناوری و نوآوری، انجام پژوهش‌های بنیادین مشترک، برگزاری جلسات علمی تخصصی، برگزاری رویدادهای نوآورانه، بوت‌کمپ‌های کسب‌وکاری و تجربه‌محور در راستای تامین نیروی انسانی متخصص آینده اکوسیستم ارائه کرد.

میترا امین‌لو، دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری، با اشاره به همکاری‌های موفقیت آمیز دو انجمن در گذشته، با تاکید بر لزوم توسعه و بهره برداری از ظرفیت‌ها و هم‌افزایی این دو انجمن علمی و انجمن صنفی که فصل مشترک مهمی در ماموریت خود در اکوسیستم نوآوری دارند در قالب تفاهم‌نامه همکاری تاکید کرد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید