رییس انجمن پولطلای کشور:

آستان قدس باید بیت‌المال جهان اسلام شود /ریال آبروی شیعه را برده است

کدخبر: ۵۱۵۷۶۰
غلامی گفت: هر اتفاق یارانه‌ای به طور خاص و هر اصلاح اقتصادی در شرایط کنونی منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد. یک بند بودجه که تغییر می‌کند ارزش پول میلیون ها ایرانی دستخوش تغییر می شود.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، محمدحسن غلامی رییس انجمن پولطلای کشور، در نشست علمی برخط چگونگی تبدیل پایه پولی کشور از ریال به پولطلا، با بیان اینکه پس از جراحی اقتصادی دولت حدود 15 درصد از ارزش ریال کاسته شد، گفت: این موضوع در دولت‌های قبل و حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز تجربه شده بود، هر اتفاق یارانه‌ای به طور خاص و هر اصلاح اقتصادی در شرایط کنونی منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد. یک بند بودجه که تغییر می‌کند ارزش پول میلیون ها ایرانی دستخوش تغییر می شود.

به گزارش دیده‌بان ایران، وی در ادامه افزود: دولتی آمده که وعده‌هایی داده است برای تغییر شرایط اقتصادی اما باید ریل اقتصادی کشور و دولت تغییر کند و مادامی که دولت روی ریل ریال حرکت کند این شرایط تغییر نخواهد کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: سیستم اقتصادی و ریل اقتصادی کشور مشکل دارد و مشکل اقتصاد کشور فقط از اشخاص نیست به همین دلیل با جابجایی دولت‌ها اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، این موضوع یک تهدید هم محسوب می‌شود چرا که در چنین شرایطی که با تغییر دولت‌ها اوضاع اقتصادی بهبود پیدا نمی‌کند ممکن است مردم خیال کنند این موضوع مشکل جمهوری اسلامی و ناکارآمدی نظام اسلامی است.

رییس انجمن پولطلای کشور اظهار کرد: آقای قالیباف می‌گوید ربا اقتصاد ما و کشور ما را گرفته است و نطق آتشینی هم در این زمینه انجام می‌دهد و این درحالی است که هیچوقت آقای قالیباف چنین عکس العملی در مقابل ربا و بانکداری ربوی نداشته است، اما اینکه حالا در جمع رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور در جلسه‌ای که ارتباطی هم با این موضوع ندارد چنین مواضعی اتخاذ می‌کند عجیب بود.

وی ادامه داد: این مواضع آقای قالیباف در حالی است که مدتی قبل دیداری هم با بانکداران داشته و از آنها تقدیر و تشکر کرده است. آقای قالیباف زمانی که رییس ناجا شد زیربنای بانک قوامین را ایجاد کرد و در سال 87 بانک شهر را در شهرداری تأسیس کرد، یعنی آقای قالیباف دو بانک تأسیس کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ریال ابزار اقتصادی رضاخان بود که از سوی غرب به او دیکته شد، قبل از آن پولطلا و نقره در کشور وجود داشت، همان چیزی که هنوز مردم به لحاظ تمدنی به آن پایبند هستند و آن تومان است، تومان به نوعی پولطلا بود، اما در کشور ما افرادی که مسؤول و نماینده هستند از ریال هنوز دفاع می کنند و وخامت اوضاع و شکست ریال را درک نمی‌کنند.

غلامی در ادامه افزود: ما زمانی که آقای رئیسی در آستان قدس رضوی بود پیشنهاد دادیم آستان قدس رضوی تبدیل به بیت المال و مرکزیت پولی جهان اسلام شده و با ایجاد سکه طلایی به نام سکه رضوی این موضوع را در دست بگیرد. چرا که معتقد هستیم ریال آبروی شیعه را در دنیا برده است و همه دستاوردهای تشیع با ریال در حال آسیب دیدن است، آیت الله رئیسی طرح ما برای آستان قدس رضوی را به آقای عادل پیغامی انتقال داد و آقای پیغامی هم معتقد بود این طرح علمی نیست و باید بجای استفاده از پولطلا خلق پول افزایش پیدا کند هنوز هم متعقد است باید خلق پول افزایش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید