وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد؛

تصویب آیین‌نامه واردات خودرو / اختیارات استانداران افزایش یافت

کدخبر: ۵۱۷۴۸۸
اقتصادنیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: آیین‌نامه واردات خودرو تصویب شد و در راستای فعالسازی و ارتقای ظرفیت‌های استانی، در تلاش برای افزایش اختیارات استانداران در زمینه‌های اقتصادی هستیم.
تصویب آیین‌نامه واردات خودرو / اختیارات استانداران افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه باید از مشاوره و ظرفیت نیروهای موجود در استان‌ها بهره برد، اظهار داشت:  در راستای فعالسازی و ارتقای ظرفیت‌های استانی، در تلاش برای افزایش اختیارات استانداران در زمینه‌های اقتصادی هستیم تا به این ترتیب با مشورت بزرگان استانی نسبت به فعالیت در مسیر توسعه در محورهای مختلف اقدام کنند.

وی افزود: باید اختیارات استانداران به آن‌ها بازگردانده شود و منابع استانی نیز در همان استان هزینه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به هزینه کرد مالیات شرکت‌های تولیدی در استان‌ها، گفت: در نظر داریم تا دارایی‌های موجود در هر استان برای همان استان به منابعی ارزشمند تبدیل شوند و در این راستا مالیات شرکت‌های تولیدی در استان‌های مبدا آن شرکت‌ها توزیع و هزینه می‌شود.

وی ابراز داشت: استانداران باید بتوانند مناطق تحت مدیریت خود را سرپا نگه داشته و توسعه دهند، این امر جز با داشتن اختیار و توان تصمیم‌گیری محقق نمی‌شود.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با تاکید بر لزوم توجه به استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های استانی و حضور مدیران در استان‌ها نشان از دغدغه مندی مسئولان است اما در کنار این اقدامات باید نسبت به افزایش اختیارات و نیز ارتقای جایگاه استانداران در بدنه دولت نیز اقدامات جدی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: مسئولان و در راس تمام آن‌ها وزرا و دولتمردان باید نسبت به حل مشکلات مردم اقداماتی داشته باشند تا شاهد آرامش روانی جامعه باشیم. مدیریت واحد استانی بهترین راه حل برای این مشکلات است که امیدواریم دولت سیزدهم برای این امر نیز چاره‌اندیشی کند.

 

آیین‌نامه واردات خودرو تصویب شد

خاندوزی همچنین عصر امروز در جریان سفر یک روزه به آذربایجان‌غربی و در بازدید از پایانه مرزی سرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصویب آیین‌نامه واردات خودرو در سال‌جاری، در تلاش هستیم تا روند واردات تا پایان سال 1401 آغاز شود.

وی افزود: در طرح واردات خودرو، اولویت اصلی واردات با خودروهای دارای قیمت پایین است تا به این ترتیب قشر متوسط جامعه بتوانند از واردات بهره مند شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، عنوان کرد: این طرح با اسقف اعتبار یک میلیارد دلار مصوب شده که امیدواریم این امر محقق شده و به نفع مردم باشد.

خاندوزی در خصوص وضعیت فعلی مرز سرو و نیز شرایط آتی این مرز، گفت: هرچند تلاش‌های خوبی انجام شده، اما نبود دستگاه ایکس ری جزو مشکلات اصلی مرز است که امیدواریم با تلاش مدیران مربوطه در استان شاهد نصب دستگاه و تحول در فعالیت‌های مرزی باشیم.

لازم به ذکر است، وزیر امور اقتصادی و دارایی بعد از این بازدید به دیدار فعالان اقتصادی استان در قالب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید