رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

ابلاغ اولین محصول تکافل به شرکت‌های بیمه/ برنامه‌های بیمه مرکزی برای پوشش مشاغل کم درآمد

کدخبر: ۵۱۸۷۳۲
اقتصادنیوز : رییس کل بیمه مرکزی ایران از تمرکزبر" مردمی شدن صنعت بیمه و شناسایی تمامی ریسک های مطرح دراجتماع" به عنوان یکی از پنج محوراصلی سند تحول این صنعت خبرداد و گفت : توسعه بیمه های درمان تکمیلی برای آحاد جامعه مانند قشرزحمتکش تاکسیران و خادمان سلامت به ویژه مشاغل کم تعداد که درکارگاه های کوچک فعال هستند ، از اولویت های بیمه مرکزی است و در راستای تحقق آن اقدامات کار مشترک با نظام پزشکی کشور آغاز شده است .
ابلاغ اولین محصول تکافل به شرکت‌های بیمه/ برنامه‌های بیمه مرکزی برای پوشش مشاغل کم درآمد

به گزارش اقتصادنیوز مجید بهزاد پور امروز چهارشنبه 9 شهریورماه به مناسبت هفته دولت ، درنشست با اصحاب رسانه ، توضیح داد : در دوره های گذشته برای صنعت بیمه کشوراسناد بالادستی تدوین شده بود ، اما آخرین سند تحول که اینک درراس برنامه های بیمه مرکزی قراردارد، به جزییات بیشتری توجه شده و هدف گیری ها در آن دقیق تر است .

بهزاد پوربا اشاره به ضرورت استفاده صنعت بیمه از ابزارهای نوین مالی از انتشار اوراق بیمه ای در آینده ای نزدیک خبرداد و افزود : در هماهنگی های بیمه مرکزی ایران با بورس اوراق بهادار ، درگام اول شرکت های بیمه بازرگانی برای انتشار اوراق مبنا قرارمی گیرند.

عملکرد 4 ماهه 1401 صنعت بیمه کشور

رئیس کل ، جایگاه ایران در بازار بین المللی بیمه به عنوان یکی از اصلی ترین عملکرد دولت ها را به تصویر کشید و گفت : حق بیمه تولیدی در کل دنیا حدود ۶هزارمیلیارد دلار است که سهم کشورهای توسعه یافته از آن ٨١درصد با حق بیمه سرانه حدود ۵هزار دلار است.

بهزاد پور ضریب نفوذ در کشورهای پیشرفته را ٩.٧ اعلام کرد و افزود : سهم کشورهای نوظهور به اضافه کشور چین تولید 1300 میلیارد دلار حق بیمه و سهم 19 درصدی از کل بازار وضریب نفوذ 3 درصد است .

وی سهم منطقه منا که ایران هم جزو این منطقه است را با تولید ٩۵میلیون دلار ١.۴ درصد اعلام کرد و گفت : حق بیمه سرانه این منطقه 163 دلار و ضریب نفوذ 1.7 درصد است .

بهزاد پور یاد آورشد : حق بیمه تولیدی ایران ٢٧.۴میلیارد دلار و سهم ما از کل بازار دنیا چهار دهم ٠.۴درصد با  ضریب نفوذ ٢.۴ می باشد .

وی ادامه داد: در سال ١۴٠٠ حق بیمه تولیدی صنعت بیمه ایران با صدور  ٧١.٣ میلیون فقره بیمه نامه مبلغ   ١١۵همت (هزار میلیارد تومان) بود که نسبت به سال گذشته ۴٠درصد رشد داشت و دراین دوره برای بابت  ۵٢.۵ میلیون فقره پرونده حدود ۶۵هزارمیلیارد تومان خسارت پرداخت شد .

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: نسبت خسارت  در سال گذشته ۵۶.۴درصد بوده که سهم رشته‌ شخص ثالث و مازاد  38 درصد ، سهم بیمه های درمان 18 درصد وسهم زندگی در١۶درصد  و در چهار ماه ابتدایی امسال ١٢.٨درصد است .

وی اظهار داشت: بحث ضریب نفوذ صنعت بیمه به عنوان یک هدف اصلی که توسط سازمان برنامه برای ما تعیین شد، جهت‌گیری را برای ما تعیین می‌کند که اگر قرار است به سمت توسعه صنعت حرکت کنیم راه زیادی پیش رو داریم .

بهزاد پور حق بیمه سرانه ایران از ۴٢٠هزار تومان درسال 1396 را یک میلیون تومان درسال 1400 عنوان کرد و گفت : در سهم بندی شرکت‌ها هم حدود ٧٠ درصد هم از تولید و هم جبران خسارات به شرکت‌های غیردولتی تعلق دارد .

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در ۴ ماهه امسال ۲۱ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل ۲.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

تثبیت حق بیمه اربعین نسبت به ۲ سال قبل

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه اربعین در مقایسه با دو سال قبل، افزایش نداشت اما ارائه خدمات ۳۰ تا ۸۰ درصد بیشتر شده است .

بهزادپور افزود: با توجه به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر تسهیل سفر اربعین برای زائران، بیمه مرکزی تصمیم گرفت افزایش قیمت نداشته باشد.

سند همکاری با قوه قضاییه

بهزاد پور از امضای سند تفاهم‌نامه ای با معاونت پیشگیری قوه قضاییه خبرداد و اظهار داشت : این تفاهمنامه در راستای مطالعه و پیش بینی عوامل مختلف در تصادفات و کاهش خسارات جانی و‌مالی است چر اکه آمار تصادفات در کشور ما بالا است که باید این آمار کاهش یابد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه کار دقیقی با مشارکت قوه قضاییه و پلیس بوده و مطالعاتی و اجرایی است و در یکی از استان های کشور به طور پایلوت اجرا خواهد شد.

اولین محصول تکافل

رییس شورای عالی بیمه طرح موضوع اجرای تکافل درصنعت بیمه ایران را به 10 سال گذشته نسبت داد و گفت : بنابردلایلی اجرای آن به تعویق افتاد و تکافل اجرایی نشد ، اما در دوره ای که به بیمه مرکزی آمدم با تشکیل کارگروهی در پژوهشکده بیمه مقدمات بررسی جوانب و چگونگی اجرای  آن فراهم شد و عاقبت اولین محصول تکافل پس از تصویب به شرکت های بیمه ابلاغ شده است .

وی ادامه داد : تکافل جذابیت خاص خود را دارد و بازار خاصی است ک تشکیل صندوق های تکافل می توانند اولین محصول آن را به بازار عرضه کنند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید