فنر قیمتی گاز در اروپا در رفت

کدخبر: ۵۱۸۷۷۶
اقتصادنیوز: پس از آن که غول انرژی روسیه عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را متوقف کرد، قیمت‌ گاز اروپا امروز بالا رفت.
فنر قیمتی گاز در اروپا در رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پس از آن که شرکت گازپروم، غول انرژی روسیه، عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 را متوقف کرد، قیمت‌های نقدی گاز طبیعی اروپا در معاملات اولیه روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

راشاتودی گزارش داد، بر اساس داده های بورس بین قاره‌ای لندن، قیمت معاملات آتی گاز اکتبر در هاب TTF هلند حدود ساعت 07:00 به وقت گرینویچ پس از کاهش 5.5 درصد افزایش یافت و به 280 یورو (280 دلار) در هر مگاوات ساعت یا 2906 دلار در هر هزار متر مکعب رسید.

این در حالی بود که روز قبل، قیمت هر هزار متر مکعب در مرکز معاملات آتی هلند زیر 2600 دلار ثبت شده بود.

اوایل روز چهارشنبه، گازپروم توقف موقت تحویل گاز طبیعی به اروپا از طریق نورد استریم 1 را به دلیل تعمیرات برنامه ریزی شده تایید کرد. در صورتی که مشکلات فنی وجود نداشته باشد، جریان گاز در 3 سپتامبر از سر گرفته می شود و حجم عرضه به 33 میلیون متر مکعب در روز یا تقریباً 20 درصد از ظرفیت کامل خط لوله بازگردانده می شود.

پس از اعلام گازپروم در 19 آگوست در مورد تعلیق موقت، قیمت گاز به شدت واکنش نشان داد. هفته گذشته قیمت معاملات آتی شهریور ماه از مرز 3500 دلار در هر هزار مترمکعب گذشت.

با این حال، پس از اینکه رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که ذخایر گاز زیرزمینی این کشور 85 درصد زودتر از موعد مقرر پر شده است، افزایش قیمت گاز تا حدودی فروکش کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید