انتقاد یک نماینده از تصمیمات یک شبه اقتصادی /تصمیمات غیرکارشناسی تبعاتی در تولید و بورس دارد

کدخبر: ۵۱۹۲۲۲
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از رایزنی ها برای افزایش نرخ خوراک گاز گفت که این گونه تصمیمات خلق الساعه و یک شبه به صنایع ضربه می زند و درست نیست.
انتقاد یک نماینده از تصمیمات یک شبه اقتصادی /تصمیمات غیرکارشناسی تبعاتی در تولید و بورس دارد

مجتبی یوسفی  در گفت و گو با اقتصادنیوز اظهار کرد: هر تصمیم یک شبه و یا به اصطلاح اقتصادی، تکانه اقتصادی به صنایع، درست نیست آن هم در شرایطی که ما چند موضوع همچون اصلاح قیمت ارز و مواد اولیه و تک نرخی شدن ارز را پیش سر گذاشتیم.

وی افزود: همچین تغییرات یک شبه ای در بحث تعرفه حقوق گمرکی هم اعمال شد و مشکلات در بحث نقدینگی برای صنایع به وجود آورد که از جمله آن افزایش هزینه های صنایع است. پس حواسمان باشد هر تصمیم دیگری که بخواهیم به صنایع تحمیل کنیم تبعاتی در تولید، و بورس دارد چون بسیاری از شرکت ها، بورسی هستند و چند ده میلیون از مردم در آن سرمایه گذاری کردند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: با تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی باعث ضرر و زیان و ایجاد مشکل بیشتر برای صنایع و تولید نشویم؛ اقداماتی همچون افزایش یک شبه و افزایش هزینه های تولید مثل حقوق و دستمزد علی رغم توجه به وضعیت حقوق کارگران، باعث تحمیل بسیاری از هزینه ها در تولید و به دنبال آن بروز مشکلاتی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید