جزئیات مهم از طرح "بازتوزیع یارانه بنزین"

کدخبر: ۵۱۹۲۷۴
طرح "بازتوزیع یارانه بنزین" اواخر سال گذشته و به‌صورت آزمایشی در جزیره کیش آغاز شد و تا اول مردادماه نیز ادامه یافت و آنطور که مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده اجرای فراگیر آن در کل کشور و یا زمان اجرای آن نیازمند ابلاغیه از سمت دولت است.
جزئیات مهم از طرح "بازتوزیع یارانه بنزین"

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طرح "بازتوزیع یارانه بنزین" از اول اسفندماه ۱۴۰۰ و به طور آزمایشی در جزیره کیش به اجرا درآمد و قرار بر این بود که در ادامه در قشم نیز اجرایی و بعد از بررسی و نهایی شدن آن، در سطح کشور به مرحله اجرا برسد.

در این طرح همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، امکان دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری را دارا بودند. در عین حال که در این طرح، قیمت بنزین تغییری نکرد و نرخ بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان بود، اما با توجه به اختصاص اعتبار بنزین به افراد به جای خودروها، هر فرد یک اعتبار لیتری داشت که می‌توانست در جایگاه‌ها از آن استفاده کند؛ ولی کسانی که نیاز به استفاده از این بنزین نداشتند، می‌توانستند اعتبار خود را برای فروش عرضه کرده و افرادی که نیاز دارند، آن را خریداری کنند.

اجرای آزمایشی این طرح در ابتدای مردادماه به اتمام رسید و آنطور که علی‌اکبر نژاد علی - مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی - به ایسنا گفته است، تجهیزات همچنان در جایگاه‌ها وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم. این طرح از حالت آزمایشی خارج شده و برای اجرای این طرح باید ابلاغیه اجرای آن به ما ابلاغ شود.

نژادعلی در پاسخ به زمان و فراگیری اجرای این طرح، با بیان اینکه فاز پایلوت طرح بازتوزیع یارانه بنزین در کیش اجرایی و اشکالات آن حل شده است، تصریح کرد: اکنون نیز بعد از طرح آزمایشی اگر قرار است این طرح استمرار داشته باشد، باید به شرکت ما ابلاغ شود.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به نتایج حاصل شده از اجرای این طرح، گفت: در حوزه شرکت پخش مشکلی نداشتیم، بحث‌های فنی به نحو احسن انجام شده است.

آنطور که ستاد هماهنگی طرح "بازتوزیع یارانه بنزین" نیز اعلام کرده اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش چهار ماهه بوده و قرار است نتایج اجرای طرح مذکور در کمیته‌های تخصصی بررسی شده و مراتب جهت تصمیم گیری به دولت تقدیم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید