نسبت توانگری بیمه گران اعلام شد

مدیرعامل بیمه پاسارگاد : چرا اول شدیم

کدخبر: ۵۱۹۵۷۹
اقتصاد نیوز : بیمه مرکزی ایران آخرین نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه داخلی را اعلام کرد . این اعلام وضعیت ، برای سال های 1397 تا پایان دوازدهمین روز شهریور سال 1401 می باشد .
مدیرعامل بیمه پاسارگاد : چرا اول شدیم

به گزارش اقتصادنیوز طبق انتشارسطح توانگری مالی شرکت ها ، شرکت بیمه پاسارگاد با نسبت 304 درصد دربالاترین جایگاه جدول ایستاده است . اما معصوم ضمیری مدیرعامل پاسارگاد ازانتشار این جدول تعریف دیگری دارد و درگفت و گو با خبرنگارما ، برتصویر واقعی این اعلام وضعیت ها تاکید کرد .

ضمیری ابتدا دراین باره گفت : ارزیابی یک شرکت بیمه با استفاده تنها ، ازاین معیار ممکن نیست . نسبت توانگری مالی نشانه ظرفیت یک شرکت بیمه و اینکه چه میزان ازاین ظرفیت استفاده شده ، می باشد . به عبارتی شرکت باید درهرتعهدی به اندازه ظرفیتی که دارد ،استفاده کند و هرگونه نتیجه گیری و استنباط بیشتری در خصوص توانگری شرکت های بیمه از اعداد منتشره امکان دارد ، مخاطب را به اشتباه بی اندازد .

وی درخصوص نسبت توانگری بالای بیمه پاسارگاد توضیح داد : شرکت ما امسال یک افزایش 100 درصدی سرمایه را پشت سرگذاشته که موجب شد با 304 درصد در صدر جدول توانگری شرکت های بیمه داخلی قرار گیرد که عدد بالایی است ، اما از آنجا که برنامه های توسعه ای و روند روبه رشد داریم ، این عدد حتما درسال دیگر کاهش می یابد وبه تعادل می رسیم .

ضمیری با اشاره به اینکه بیمه پاسارگاد همواره از ظرفیت ریسک پذیری خود دربازار استفاده کرده است ، ادامه داد : نسبت بالای 100 درصد برای توانگری مالی شرکت های بیمه یعنی آنها از ظرفیت موجود بهره نبرده و حتما ضعف مدیریتی وجود دارد . دراین مواقع مدیریک شرکت باید به این پرسش که " چرا نتوانسته ازظرفیتی که در بازار دارد ، استفاده نماید ؟ " پاسخ دهد.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد یاد آورشد : بالا بودن نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه در صورت داشتن برنامه ای مدون دربازار و طی کردن مسیر رشد ، عالی است و پایین بودن آن نشانه این است که شرکت بیش از ظرفیتی که دارد ، ریسک پذیرفته است که تعادل هریک از این دو نیازمند برنامه جداگانه ای است .  

این درحالی است که طبق گزارش بیمه مرکزی ، رتبه اول تا ششم سطح توانگری مالی در شرکت‌های بیمه جنرال به ترتیب در اختیار بیمه پاسارگاد با 304 درصد، بیمه کارآفرین با 262 درصد، آرمان با 253 درصد، سامان با 240 درصد و رازی با 189 درصد قرار دارد.

البته به دلیل بررسی آمارهای 6 شرکت بیمه ایران، سرمد، دانا، ملت، سینا و میهن در آمار کنونی، اطلاعاتی از این 6 شرکت موجود نمی‌باشد.

شرکت بیمه آسماری درجدول مذکور ، تنها شرکت بیمه ای است که دارای نسبت توانگری 76 درصد و سطح دو قرار گرفته است . بیمه آسماری درسال 1397 دارای نسبت توانگری مالی  113درصد بود که درسال های بعد به ترتیب به 138 – 100 – 73 و در12 شهریور1401 به 76 درصد کاهش یافته است . البته رشد بیش از 70 درصدی پرتفوی سال 99 این شرکت موجب شد برغم افزایش سرمایه و نسبت خسارت قابل قبول درسطح دو توانگری قرار گیرد.

در ادامه آخرین وضعیت نسبت توانگری شرکت‌های بیمه در سال 1401 را ملاحظه می‌کنید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید