سقوط 8 درصدی اتریوم

ریزش رمز ارزها /بیت کوین و اتریوم در سراشیبی

کدخبر: ۵۲۰۲۵۸
اقتصادنیوز : سرانجام اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد. بیت کوین و اتریوم با یک سقوط ناگهانی، دوباره ترس شدیدی به بازار تزریق کردند.
ریزش رمز ارزها /بیت کوین و اتریوم  در سراشیبی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ شب گذشته بود که بیت کوین ناگهان با یک افت شدید مواجه شد. قیمت از حدود 19800 دلار تا 18800 دلار پایین رفت و در حال حاضر هم در حوالی همین نرخ معامله می شود. افت ناگهانی قیمت بیت کوین، معادل 5.5 درصد بود و در حال حاضر بازده هفتگی این ارز به منفی 7 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 40 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 359 میلیارد دلار است.

بیت کوین در سقوط دفعه قبل که همین چند ماه پیش اتفاق افتاد تا نرخ 17744 دلار نیز سقوط کرد. این بار نیز اگر قرار بر ادامه افت قیمت باشد، همین نرخ می تواند به عنوان یک حمایت مهم عمل کند و مانع افت بیشتر قیمت شود. اما درصورتی که این نرخ به پایین شکسته شود، ترس شدیدتری بر بازار حکمفرما خواهد شد.

سقوط 8 درصدی اتریوم

اتریوم امروز وضعیت بدتری نسبت به بیت کوین دارد. به طور کلی دوباره اتریوم چابک تر از بیت کوین شده و معمولا تغییرات آن هم جهت با بیت کوین اما با سرعت بیشتری است. امروز اتریوم افت بیش از 8 درصدی داشته و هم اکنون با نرخ حدود 1510 دلار معامله می شود.

بازدهی هفتگی اتریوم به منفی 4 درصد رسیده است. بزرگ ترین آلت کوین بازار طی شبانه روز گذشته بیش از 20 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن نیز 185 میلیارد دلار است.

اتریوم در افت قبلی بازار تا نرخ کمتر از 900 دلار نیز کاهش یافته بود. گرچه فعلا این آلت کوین فاصله بسیار زیادی با قیمت 900 دلار دارد اما درصورتی که هیجانات منفی بازار فروکش نکند، بعید نیست دوباره اتریوم به کمتر از هزار دلار برسد.

رشد لئو در روز سقوط آلت کوین ها

طبیعتا امروز جو آلت کوین ها منفی است. با توجه به افت سنگین بیت کوین و اتریوم، بقیه بازار هم وضعیت خوبی ندارند. در فهرست 50 ارز برتر بازار به جز لئو که حدود 2 درصد رشد کرده، مابقی نمادها منفی هستند.

بیشترین افت قیمت امروز را اتریوم کلاسیک داشته که 15 درصد سقوط کرده است. یونی سواپ و پالیگان هم کاهش قیمت 10 درصدی داشته اند.

چیلیز، اتریوم، ایپ کوین، آوی، بیت کوین کش، سند باکس، تزوس و لایت کوین هم 9 درصد افت کرده اند. تعداد زیادی از نمادها هم افت 8 و 7 درصدی دارند.

افت 5.5 درصدی ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با افت 5.5 درصدی به 941 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات 16 درصد رشد کرده و طی شبانه روز گذشته 83 میلیارد دلار معامله در بازار انجام شده است.

ارزش معاملات دیفای 6 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 76 میلیارد دلار بوده است.

دامیننس بیت کوین هم که ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزها را نشان می دهد، هم اکنون عدد 38 درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید