قیمت بنزین افزایش پیدا می کند؟

کدخبر: ۵۲۱۲۷۰
اقتصادنیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خبر داد که بنزین کماکان دو نرخی خواهد ماند و طرح‌های مانند بنزین برای همه که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.
قیمت بنزین افزایش پیدا می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با برنامه رویداد رادیو، درباره آخرین وضعیت قیمت بنزین در کشور، گفت: موضع دولت و مجلس در شرایط فعلی حفظ دو نرخ موجود برای قیمت بنزین است و نرخ سومی تعریف نشده است، بنابراین بنزین کماکان دو نرخی خواهد ماند و طرح‌هایی مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها اتفاقی که افتاده این است قبلا خودروهای شخصی می‌توانستند از طریق کارت سوخت در هر ماه 60 لیتر بنزین با قیمت 1500 دریافت می‌کردند و در هر ماه 250 لیتر نیز به قیمت 3 هزار تومان دریافت کنند که به دنبال کار کارشناسی انجام شده 100 لیتر از سهیمه 250 لیتر -که قیمت آن آزاد محاسبه می‌شد - کم شده و صاحبان خودرو از این به بعد فقط می‌توانند 150 لیتر بنزین به قیمت 3 هزار تومان دریافت کنند  البته 60 لیتر بنزین به قیمت 1500 تومان بر جای خود باقی است.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه 250 لیتری خودروها به 150 لیتر بیشتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، افزود: برخی از خودروها در یک روز در فاصله‌های کوتاه دو الی سه بار به خودروهای خود بنزین می‌زدند که نشان می‌دهد؛ این تزریق با هدف دیگری صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه و اقتصاد کشور ظرفیت گرانی بنزین را ندارد لذا این اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه این مسئله را از برنامه کار مجلس و دولت خارج کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید