علت افزایش قیمت دلار از نگاه تحلیلگران؛

کف جدید قیمت دلار در بازار /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۲۱۴۰۲
برگشت نرخ دلار از محدوده 30 هزار و 700 تومان، از نگاه برخی تحلیل گران به معنای آن است که این ارز روز دوشنبه کف قیمتی تازه ای را پیدا کرده است.
کف جدید قیمت دلار در بازار /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته از خط مقاومتی 30 هزار و 800 تومان عبور کرد و به سمت کانال 31 هزار تومان حرکت کرد.

اسکناس آمریکایی در مقطعی از مرز جدید دور شد و به 30 هزار و 700 تومان برگشت اما دوباره به سمت بالا جهش پیدا کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی عصر دیروز در محدوده 30 هزار و 900 تومان تا 31 هزار تومان معامله شد . 

کف قیمت دلار در بازار آزاد

برگشت  نرخ دلار از محدوده 30 هزار و 700  تومان، از نگاه برخی تحلیل گران به معنای آن است که این ارز روز دوشنبه کف قیمتی تازه ای را پیدا کرده است و در صورتی که  امروز  بالای مرز 31 هزار تومانی تثبیت شود، فاز جدیدی از رشد قیمت و ورود خریداران آغاز خواهد شد. 

علت افزایش قیمت دلار از نگاه تحلیلگران

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، پیشروی نرخ شاخص ارزی ناشی از کمرنگ شدن انتظارات مثبت جامعه از آینده کوتاه‌مدت مناسبات سیاسی ایران و قدرت‌های جهانی است. در همین راستا روز گذشته سیگنال‌هایی از تاخیر گفت‌وگو‌های هسته‌ای برجام تا بعد از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته بالای کانال 31 هزار تومان معامله شد. در شرایط فعلی عده ای معامله گران معتقدند که اسکناس آمریکایی همچنان پتانسیل رشد دارد. 

دلار منتشر نتیجه نشست شورای حکام

عده ای بازیگران ارزی هم باور دارند پیش از اعلام نتایج شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح احتیاط در بازار بالا خواهد بود و حداقل تا روز چهارشنبه اتفاق نوسان سازی در معاملات ارزی رخ نخواهد داد.

از نگاه فعالان بازار در صورتی که نرخ دلار امروز به زیر محدوده 30 هزار و 800 تومان برگردد، شانس افت بیشتر را خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید