کیش و مشهد شلوغ شد

کدخبر: ۵۲۱۹۹۱
بلیت پروازهای مشهد همزمان با اربعین حسینی، کمیاب شد. از سوی دیگر، مسیر کیش نیز پرترافیک شده و به سختی در پروازهای آن صندلی خالی پیدا می‌شود.
 کیش و مشهد شلوغ شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بررسی سامانه‌های فروش خدمات سفر و همچنین پرس‌وجو از آژانس‌های مسافرتی حاکی از این است که در تعطیلی اربعین، ظرفیت پروازهای مشهد تا پایان هفتۀ پیش رو تقریبا تکمیل شده است. جزیره کیش نیز با کاهش دما، ظاهرا رکود سفر در یک ماه گذشته را پشت سر گذاشته و ظرفیت پروازهای آن در هفته جاری تکمیل است. رییس جامعه هتلداران کیش نیز گفته که درحال حاضر ظرفیت هتل‌های این جزیره تا حدود ۷۰ درصد تکمیل شده است.

براساس اعلام آژانس‌های مسافرتی، ظرفیت تمام پروازها از مقصد تهران به شهر مشهد و در مسیر برعکس آن، در هفته جاری تقریبا تکمیل است و به ندرت صندلی خالی و بلیت پرواز به نرخ مصوب پیدا می‌شود. سقف قیمت «بلیت یکطرفه» پرواز تهران ـ مشهد، که یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی کشور به شمار می‌آید، درحال حاضر یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان است که بعضی روزها این قیمت تا حدود دو میلیون تومان می‌رسد.

مشهد و کیش شلوغ شد

آژانس‌دارن می‌گویند: بلیت‌هایی که بالاتر از نرخ مصوب، فروخته می‌شوند چارتری هستند و قیمت بلیت پروازهای چارتری هم با یک شب اقامت همراه با صبحانه، محاسبه شده است. بنابراین با توجه به پیک سفر مشهد در اربعین و کمبود ظرفیت حمل و نقل، برخی مسافران ناچارا به این قیمت‌ها تن می‌دهند، درحالی که نرخ بلیت پرواز و هتل تفکیک نشده و مشخص نیست چارترکننده چقدر قیمت بلیت هواپیما را نسبت به نرخ مصوب، افزایش داده است.

برخی تورگردان‌ها نیز با رصدی که انجام داده‌اند، معتقدند: مسیر پرتردد مشهد همچنان در اختیار چارترکننده‌هاست و در واقع، شرایط به گونه‌ای نیست که صندلی خالی در پرواز اصلا پیدا نشود و یا بلیت هواپیما نایاب شده باشد، بلکه چارترکننده‌ها ترجیح می‌دهند صندلی هواپیما را با یک شب اقامت بفروشند که در این‌صورت، معلوم نمی‌کند قیمت بلیت هواپیما چقدر دچار نوسان و افزایش شده است.

مشهد و کیش شلوغ شد

درحال حاضر کف قیمت تور دو شب و سه روز مشهد با پرواز رفت و برگشت و اقامت در هتل سه ستاره همراه با صبحانه، حدود سه‌ونیم میلیون تومان برای هر نفر است که در ماه مهرماه و پس از تعطیلی‌ها، نرخ‌های این مسیر کمی کاهش پیدا می‌کند.

در مسیر پرمسافر مشهد علاوه‌بر پرواز، بلیت اتوبوس و قطار نیز با توجه به بکار گیری ظرفیت بیشتر ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای در مسیر پیاده‌روی اربعین و تا مرزها، به سختی پیدا می‌شود و بیشتر مسافرانی که بلیت برگشتِ مشهد را نخریده‌اند، در روزهای آینده احتمالا با مشکل مواجه شوند.

به جز مشهد، جزیره کیش نیز روزهای پرمسافری را می‌گذراند. این جزیره که در دو ماه گذشته دچار رکود سفر شده بود، اکنون به گفته آژانس‌داران وارد فصل شلوغی سفر شده است و یکی از پرترددترین زمان‌های سفر را تجربه می‌کند. گمانِ مجریان تورهای گردشگری بر این است که ترافیک مسافر در کیش متأثر از نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، تعطیلات نیمه بلند آخرین ماه تابستان و کاهش تقریبی دمای هوا است.

قیمت تورهای کیش بسته به تعداد روزها از حدود سه میلیون تومان شروع می‌شود. درحال حاضر تور کیش با پرواز رفت و برگشت و سه شب اقامت همراه با صبحانه در هتل سه ستاره از سه میلیون تومان برای هر نفر شروع می‌شود. در هتل چهار ستاره نیز، این قیمت برای هر نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که به اعتقاد برخی آژانس‌داران برای تابستان قیمت بالایی محسوب می‌شود.

مشهد و کیش شلوغ شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید