رمزگشایی از ناکام ماندن طرح مسکن دولتی

تسهیلات 200 میلیونی مسکن پرداخت شد؟

کدخبر: ۵۲۳۸۳۰
چند روز قبل مسوولان ساخت مسکن دولتی در شهرهای کوچک اعلام کردند اعتقاد داریم طرح نهضت ملی مسکن باید متقاضی‌محور باشد.
تسهیلات 200 میلیونی مسکن پرداخت شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تاکنون ۱۰۴هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تحت مسوولیت بنیاد مسکن واریز وجه داشته‌‌اند و ۸۳هزار واحد نیز به مرحله ساخت رسیده است؛ درحالی‌که هدف اولیه اجرای سالانه ۴۰۰هزار واحد توسط بنیاد مسکن است.

همچنین تاکنون تنها برای ۲۶۰هزار واحد مسکونی تامین زمین صورت گرفته است. بررسی‌‌های به‌عمل‌آمده براساس این گزارش نشان می‌‌دهد، از مهم‌ترین دلایل پایین بودن تعداد واحدهای در حال اجرا نسبت به هدف‌‌گذاری اولیه در طرح مسکن دولتی در شهرهای کوچک می‌‌توان به اقبال پایین متقاضیان، ناشی از عدم توان اقتصادی در پرداخت آورده اولیه اشاره کرد.

این در حالی است که چند روز قبل مسوولان ساخت مسکن دولتی در شهرهای کوچک اعلام کردند اعتقاد داریم طرح نهضت ملی مسکن باید متقاضی‌محور باشد. در واقع اگر متقاضی نباشد و موضوعات تخصیص زمین، کاربری و الحاقات محقق نشود، کار را شروع نمی‌‌کنیم.

براساس اعلام مسوولان بنیاد مسکن، آذرماه سال جاری ۲۰۰۰واحد نهضت ملی مسکن تحت مسوولیت بنیاد به مرحله افتتاح خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، علاوه بر ۸۳هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری که هم‌‌اکنون توسط بنیاد به مرحله ساخت رسیده، ساخت ۱۸۲هزار واحد روستایی نیز توسط بنیاد مسکن شروع شده است که در بخش زمین، تسهیلات و نظارت، خدمات ارائه می‌‌دهد. در این بخش تعلل در پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی به رکود ساخت‌و‌ساز روستایی انجامیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید