خبر مهم بنزینی / چرا مصرف بنزین اوج گرفت؟

کدخبر: ۵۲۴۶۴۷
اقتصادنیوز: بنابر اعلام مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در شش ماه نخست ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۰۲/۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که علت اصلی رشد مصرف به افزایش سفرها با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا برمی‌گردد.
خبر مهم بنزینی / چرا مصرف بنزین اوج گرفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در شش ماه نخست ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۰۲/۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲۴ درصد افزایش همراه بوده است.

مرتضی عابدینی علت اصلی رشد مصرف فراورده بنزین و نفت گاز در شش ماه امسال را افزایش سفرها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در سه ماه تابستان هم مصرف بنزین ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماه تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب با ۲۱ درصد و ۶/۶ درصد با افزایش همراه بوده است.

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بیشترین افزایش مصرف بنزین و نفت گاز را به روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۱ ارتباط داد و گفت: در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.

عابدینی با اشاره به اینکه امسال مصرف سی ان جی هم رشد ۵/۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است، ادامه داد: مصرف روزانه سی ان جی به طور متوسط روزانه ۱۴۸ هزار متر مکعب بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید