حمله رئیس‌جمهور ترکیه به پوند انگلیس

کدخبر: ۵۲۴۸۴۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه در گفت‌و گو با سی ان ان ترک آنکارا اظهار کرد: پوند منفجر شده است.
حمله رئیس‌جمهور ترکیه به پوند انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ممکن است با یک بحران اقتصادی طولانی مدت درگیر باشد اما این مانع او در برابر تمسخر پوند انگلیس نمی شود که روز دوشنبه به پایین ترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسید.

اردوغان روز چهارشنبه در گفت و گو با سی ان ان ترک آنکارا گفت: پوند منفجر شده است.

پوند انگلیس روز دوشنبه پس از اعلام کاهش شدید مالیات ها با هدف تقویت اقتصاد توسط دولت انگلیس به پایین ترین حد تاریخی در برابر دلار آمریکا سقوط کرد. با این حال، این حرکت باعث ترس از تورم شدید شد که به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش سریع‌تر نرخ‌ها شود که می‌تواند به اقتصاد بریتانیا ضربه بزند.

حمله اردوغان به پوند انگلیس / پوند منفجر شده است!

اردوغان با اشاره به بلومبرگ گفت:«آنها درباره ارزش پوند خود در برابر این و آن لاف می زدند. اما امروز خبر رسید که پوند منفجر شده‌ است.»

لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا - که در 5 سپتامبر به قدرت رسید - روز پنجشنبه از برنامه اقتصادی خود دفاع کرد و گفت که برای تقویت اقتصاد نیاز به "تصمیمات بحث برانگیز و دشوار" است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حالی روند پوند را مورد انتقاد قرار داده است که کاهش پی در پی نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور به تورم افسارگسیخته دامن زده است و منجر به سقوط تاریخی لیر ترکیه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید