بررسی تورم مناطق شهری استان ها در شهریور ۱۴۰۱؛

معرفی استان صدرنشین فهرست نرخ تورم

کدخبر: ۵۲۵۱۵۶
اقتصادنیوز: تورم سالانه رقم خورده در شهریور ماه امسال برای استان کهگیلویه و بویراحمد 47.9 درصد به ثبت رسیده است، این رقم بالاترین تورم سالانه رقم خورده در ماه پایانی تابستان امسال در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود.
معرفی استان صدرنشین فهرست نرخ تورم

به گزارش اقتصادنیوز ، بنا به آخرین داده های منتشر از مرکز آمار، تورم سالانه در شهریور ماه 42.1 درصد برآورد شده، به عبارت دیگر میانگین قیمت ها در دوازده ماه منتهی به شهریور امسال نسبت به میانگین قیمت ها در دوازده ماه منتهی به شهریور سال گذشته بالغ بر 42 درصد افزایش داشته است. بررسی ها نشان می دهد تورم سالانه در چند ماه گذشته پس از جهش تورمی که در خرداد ماه رخداد، روندی صعودی به خود گرفته و ماه به ماه در حال افزایش است. بررسی ها نشان می دهد تورم سالانه در مناطق شهری کشور به مراتب پایین تر از تورم مناطق روستایی کشور بوده است، به گونه ای که تورم سالانه شهری 41 درصد و تورم روستایی حدود 45 درصد به ثبت رسیده است. این رخداد به علت به این علت است که در چند ماه گذشته تورم بیشتر از سوی اقلام خوراکی بوده، زمانی که تورم متأثر از خوراکی ها باشد، اقشار ضعیف تر جامعه فشار تورمی بیشتری را حس خواهد کرد.

تورم سالانه مناطق شهری استان سیستان و بلوچستان در شهریور ماه 36.9 درصد برآورد شده، این نرخ پایین ترین تورم به ثبت رسیده در پایان تابستان امسال در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود. استان های خوزستان و همدان نیز در زمره استان هایی هستند که شهر هایشان تورم پایینی را به ثبت رسانده اند. بالا ترین تورم سالانه رقم خورده در شهریور ماه در مناطق شهری استان مازندران بوده، تورم سالانه شهری این استان نزدیک به 47 درصد براورد شده است. استان های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام نیز به ترتیب در جایگاه دوم وسوم بیشترین تورم شهری قرار دارند. بر این اساس می توان گفت که شکاف تورمی میان مناطق شهری استان ها در شهریور امسال حدود 10 درصد بوده است.

تورم سالانه رقم خورده در شهریور ماه امسال برای استان کهگیلویه و بویراحمد 47.9 درصد به ثبت رسیده است، این رقم بالاترین تورم سالانه رقم خورده در ماه پایانی تابستان امسال در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود. در میان تمامی استان های کشور، پایین ترین تورم به ثبت رسیده سالانه در استان خوزستان بوده، نرخ تورم دوازده ماهه در این استان در شهریور به 38 درصد هم نمی رسد.

photo_2022-09-30_17-44-32

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید