شوک قیمت طلا و دلار به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۲۵۳۷۴
در کنار افزایش قیمت دلار، رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی دیگر عاملی بوده است که ارزش سکه امامی را در مسیر صعودی قرار داد.
شوک قیمت طلا و دلار به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، سکه امامی توانست از محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند و به آستانه سطح ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد. 

به باور بیشتر فعالان، سکه از دو سوی متفاوت برای افزایش قیمت بیشتر تحریک شد. اولین متغیر مهمی که سکه بازان را تشویق به خرید بیشتر و فروش کمتر کرده است،‌ تقویت دلار در برابر ریال در بازار داخلی بوده است. دیروز اسکناس آمریکایی به بالای محدوه ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومانی نفوذ کرد و این موضوع موجب شد که انتظار سکه بازان جهت رشد بیشتر قیمت دلار تقویت شود. با این اتفاق، سکه بازان در موقعیت خرید قرار گرفتند و بار دیگر این فلز گران بهای داخلی را از مرز ۱۵ میلیون تومانی دورتر کردند. 

در کنار افزایش قیمت دلار، رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی دیگر عاملی بوده است که ارزش سکه امامی را در مسیر صعودی قرار داد. دیروز اونس طلا به سوی مرز هزار و ۷۰۰ دلاری شتافت و به کمک این اتفاق، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی نیز از مرز ۱۳ میلیون تومانی عبور کرد. در واقع دیروز با اینکه سکه رشد قابل توجهی را تجربه کرد‌‌،‌ حباب این فلز گران بها کاهش یافت. دیروز ارزش ذاتی سکه امامی به بالای محدوه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رفت و حباب سکه تا مرز ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد. این اتفاق نشان می دهد که سکه علی رغم قرار گرفتن در مسیر صعودی، سرعت رشدی متناسب با افزایش قیمت دلار و اونس طلا نداشته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید