قیمت طلا و بیت‌کوین ریخت /قدرت‌نمایی بازار کار آمریکا

کدخبر: ۵۲۵۹۸۷
انتشار گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه سبب کاهش قیمت طلا شد. قیمت طلا ساعتی پس از انتشار گزارش با افت 0.83 درصدی به زیر مرز 1700 دلاری سقوط کرد.
قیمت طلا و بیت‌کوین ریخت /قدرت‌نمایی بازار کار آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، گزارش بازار کار آمریکا در ماه سپتامبر منتشر شد؛ گزارشی که بر اساس نظر تحلیل گران حکایت از قدرت نمایی اقتصاد آمریکا دارد.

در ماه سپتامبر تعداد افراد شاغل شده در این ماه بیش از مقدار پیش‌بینی ها بوده است و این در حالی است که نرخ بیکاری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نیز به 3.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

گزارش بازار کار ماه سپتامبر می تواند پشتوانه محکمی برای فدرال رزرو در جهت ادامه سیاست های انقباضی خود باشد. فدرال رزرو تاکنون سه مرتبه نرخ بهره را در اقدامی کم سابقه هر بار 75 صدم درصد افزایش داده است تا بتواند تورم را به کنترل خود دربیاورد.

در این میان مقامات فدرال رزرو اعلام کرده اند که مبارزه با تورم و افزایش نرخ بهره می تواند برای اقتصاد این کشور دردناک باشد اما آنها به هر قیمتی می خواهند نرخ تورم را کنترل کنند.

با اینکه بخشی از کاهش 0.2 واحد درصدی نرخ بهره نسبت به ماه آگوست به دلیل ترک گروهی از مردم از نیروی کار بوده است اما همین گزارش نشان می دهد تعداد آمریکایی هایی که به دلایل اقتصادی مجبور به کار پاره وقت بوده اند کمتر شده است. با وجود افزایش شدید نرخ بهره بازار کار آمریکا همچنان از خود انعطاف نشان داده است.

همچنین تعداد شغل های اضافه شده در بخش کشاورزی در نهمین ماه سال میلادی 263 هزار مورد بوده است. این در حالی است که اقتصاددانان پیش بینی رشد 248 هزار شغل را می کردند. همچنین پیش بینی اقتصاددانان از نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر عدم تغییر نسبت به ماه قبل و ثبت دوباره نرخ بیکاری 3.7 درصدی بود.

انتشار گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه سبب کاهش قیمت طلا شد. قیمت طلا ساعتی پس از انتشار گزارش با افت 0.83 درصدی به زیر مرز 1700 دلاری سقوط کرد. همچنین قیمت بیت کوین نیز ساعتی پس از انتشار گزارش ماه سپتامبر در مقیاس روزانه افت بیش از 2 درصدی را به ثبت رسانده بود. عامل اصلی افت این بازارها افزایش احتمال ادامه سیاست های انقباضی شدید فدرال رزرو با پشت گرمی بازار کار قوی آمریکا بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید