افزایش 21 درصدی تحویل مرسدس بنز در جهان؛

فروش خیره کننده این خودرو در بازار

کدخبر: ۵۲۷۰۱۲
فروش مرسدس بنز در طول سه ماهه سوم بیش از یک پنجم افزایش یافت و از تنگناهای زنجیره تامین و چشم‌انداز اقتصادی منفی عبور کرد زیرا مصرف‌کنندگان با تورم فزاینده مقابله می‌کنند.
 فروش خیره کننده این خودرو در بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرسدس روز سه‌شنبه (۱۱ اکتبر) اعلام کرد که این سازنده خودروهای لوکس در سه ماهه سوم ۵۱۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان تحویل داده که ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و تقاضا در چین منجر به رشد قوی در تمام مناطق شده است.

تحویل خودروها در اروپا، جایی که چند برابر شدن صورت‌حساب‌های انرژی بر خریداران تأثیر می‌گذارد، همچنان حدود ۱۸ درصد افزایش یافت زیرا خودروسازان پس از ماه‌ها کمبود شدید نیمه‌رساناها که تولید را مختل می‌کرد، به سفارش‌ها رسیدند.

مرسدس در بیانیه‌ای گفت: تقاضای جهانی برای وسایل نقلیه مرسدس بنز، حتی با وجود عدم قطعیت‌های عرضه انرژی در اروپا و چالش‌های جاری کووید در آسیا بر احساسات مصرف‌کنندگان همچنان قوی است. در حالی که بسیاری از خودروسازان هنوز تقاضای ثابت را گزارش می‌کنند، معیارهای اعتماد مصرف‌کننده در بازارهای اصلی در بحبوحه افزایش تورم در حدود پایین‌ترین حد خود هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بی‌ام‌و به عنون رقیب اصلی، در اوایل این هفته فروش سه ماهه را گزارش کرد که در مقایسه با سال گذشته تقریباً ثابت بوده و کمتر از ۵۸۸ هزار خودرو بوده است. مرسدس اعلام کرد برای خودروهای تمام الکتریکی، تحویل بیش از دو برابر شده و به ۳۰ هزار خودرو رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید