گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه

سیگنال عقب نشینی دلار هرات به بازار ارز تهران

کدخبر: ۵۲۷۱۲۰
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران در بازار ارز امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه 1401 باور داشتند یکی از دلایل کاهش قیمت دلار تهران به عقب نشینی قیمت دلار در هرات و سلیمانیه و نرخ حواله درهم بر می گردد.
سیگنال عقب نشینی دلار هرات به بازار ارز تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در ۲۰ مهر ماه برخلاف روند افزایشی روز گذشته حرکت کرد. رشد قیمت دلار امروز متوقف شد و اسکناس آمریکایی یک پله پایین تر از نرخ دیروز مبادله شد.قیمت دلار امروز ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

اثر اختلال اینترنت در بازار دلار 

عده ای‌از‌معامله گران با اشاره به اختلال در اینترنت می گفتند همین امر موجب شده خرید و فروش ها در بازار دلار کاهش پیدا کند.

دلیل مهم کاهش قیمت دلار در تهران

اما عده ای دیگر باور داشتند یکی از دلایل کاهش قیمت دلار تهران به عقب نشینی قیمت دلار در هرات و سلیمانیه بر می گردد.

سیگنال عقب نشینی دلار هرات به تهران

نرخ دلار هرات امروز از سقف قیمتی روز گذشته پایین آمد. دلار هرات امروز مرز حساس ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان را هم از دست داد و بر روی ۳۲ هزار و ۱۸۰ تومان ایستاد.عده ای از معامله گران معتقد بودند پیام عقب نشینی دلار هرات به تهران باعث شد معامله گران تهران دست به خرید نزنند.

ناکامی دلار سلیمانیه در مرز ۳۳ هزار 

از سوی دیگر دلار سلیمانیه که روز گذشته به یک قدمی کانال ۳۳ هزار تومان رسیده بود امروز دو مرز حساس را از دست داد و به پایین نیمه کانال 32 هزار تومان برگشت. البته در ادامه معاملات نقدی نرخ دلار سلیمانیه رشد کرد و به ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. با این حال قیمت مذکور پایین تر از مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان بود و از طرفی هم ۲۰۰ تومان پایین تر از قیمت روز سه شنبه مبادله شد.

نرخ حواله درهم در بازار ارز

 قیمت درهم امروز در مقایسه با دیروز رنج  بود و در مرز 9 هزار تومان معامله شد. البته عده ای از معامله گران می گفتند نرخ درهم امروز تا سطح ۸ هزار و ۹۴۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

معامله گران معتقد بودند افت نرخ حواله درهم موجب قدرت نمایی معامله گران کاهشی شد و به تبع آن نرخ دلار در تهران هم یک پله پایین آمد.

قیمت اونس طلا ریخت

بازار جهانی طلا امروز برخلاف روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. فلز گران بهای جهانی عصر امروز ۱۰ دلار از ارزش خود را از دست دست داد و به قیمت ۱۶۷۰دلار معامله شد‌.

افت قیمت طلا در ایران

قیمت طلا در بازار داخلی ایران امروز مانند بازار جهانی نزولی بود.فلز زرد رنگ‌ امروز ۲ هزار و ۶۰۰ تومان عقب نشبینی کرد و بر روی ۱میلیون و ۳۵۷ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت سکه چقدر شد؟

قیمت سکه هم امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید