پیش بینی آینده قیمت دلار

ترس بازار دلار از تجمعات تهران /3 عامل نزولی شدن قیمت ارز

کدخبر: ۵۲۷۲۱۶
درمورد آینده دلار معامله‌گران بیشتر به سطوح حمایتی و رفتار بازارساز توجه دارند. در سطوح حمایتی اگر بازار زیر 32 هزار و 250 تومان باشد می‌تواند کانال 32 را از دست بدهد و تا 31 هزار و 800 تومان هم پایین برود.
ترس بازار دلار از تجمعات تهران /3 عامل نزولی شدن قیمت ارز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار هرات در پشت خط ریخت. دلار هرات که در روز سه‌شنبه برای شکستن مقاومت 32 هزار و 600 تومان در تلاش بود در معاملات پشت خط سه‌شنبه از این ناحیه دست کشید و تا کف حمایتی پایین آمد.

سیگنال سقوط هرات به بازار دلار

سقوط پشت خطی دلار هرات، بازار تهران را در روز چهارشنبه هم نزولی کرد و نرخ دلار در 32 هزار و 500  تومان باز شد.

ترس معامله گران از تجمعات خیابانی

البته معامله‌گران معتقدند فراخوانی که در فضای مجازی برای تجمعات داده شد بازار را ترساند، خریداران باتوجه به تجربه شنبه ترجیح دادند در بازار حاضر نباشند.

صف‌های دلار سهمیه‌ای که سه‌شنبه رویت شد در بازار چهارشنبه اثری نداشت.

معامله‌گران یک نکته دیگر را دلیل نزول بازار می‌دانند. به گفته آن‌ها برخی کسبه در یکی دو روز اخیر به بهانه‌های مختلف بسته بودند، این بسته بودن اثر خودش را در داد و ستد دلار نشان می‌دهد. برای مثال آن‌ها می‌گفتند تعطیلی لاله‌زار تقاضا در بازار ارز را کم کرده است.

سه عامل اثرگذار در نزولی شدن بازار ارز

از مجموع اظهار نظرهای معامله‌گران می‌شود سه عامل استخراج کرد: قطعی اینترنت که هم تسویه را سخت کرده و هم موجب کاهش لفظ خرید و فروش برای معامله‌گران شده است.

تجمعات پراکنده که معامله‌گران از بازار فراری داده و بسته شدن حساب‌ها.

طی یکی دو هفته گذشته یکسری حساب مسدود شده که این هم خریداران بازار را کم کرده است. این سه عامل موجب شده که طی هفته گذشته نرخ دلار تهران در سه پله باشد: 32 هزار و 500 ، 600 و 700 تومان.

پیش بینی آینده قیمت دلار

درمورد آینده دلار هم معامله‌گران بیشتر به سطوح حمایتی و رفتار بازارساز توجه دارند. در سطوح حمایتی اگر بازار زیر 32 هزار و 250 تومان باشد می‌تواند کانال 32 را از دست بدهد و تا 31 هزار و 800 تومان هم پایین برود.

احتمال نوسان رو به بالای دلار کمرنگ است زیرا...

درمورد بازارساز هم اکثرا تصور می‌کنند بازارساز در سطوح فعلی بازار را در مشت خودش دارد. اخبار زیادی هم در کانال‌های دلاری در جهت تقویت این باور منتشر می‌شود بنابراین تا این باور وجود دارد و اتفاقات عجیبی در سطوح حمایتی نیفتد شاید بشود گفت احتمال نوسان رو به بالا کم‌رنگ است.

معامله‌گران در روز چهارشنبه به حدی به این تحلیل باور داشتند که تمام گفته‌های روزهای قبل خود درمورد نوسان رو به بالای دلار را جوگیری توصیف می‌کردند. زمان نشان خواهد داد معامله‌گران چهارشنبه جوگیر بودند یا روزهای قبل.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید