خیز بورس به سمت صعود /بازار بدهی عقب نشست

کدخبر: ۵۲۷۲۱۷
ارزش معاملات در بازار اول سهام در هفته گذشته ۲۵ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال بوده که با رشدی ۴۵.۵۴ درصدی به ۳۷ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است.
خیز بورس به سمت صعود /بازار بدهی عقب نشست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بازار سهام بعد از دو هفته ریزش در هفته جاری به سمت صعود حرکت کرد و توانست هفته را سبزپوش به پایان ببرد؛ اتفاقی که روی شاخص‌های این بازار نیز خود را نشان داده است و شاهد افزایش ارزش معاملات در هفته جاری بودیم.

ارزش کل معاملات بورس از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه از ۱۴۲ هزار و ۱۵ میلیارد ریال با ۱۲.۹۰ درصد افزایش به ۱۶۰ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین حجم کل معاملات در بازه زمانی مذکور از ۲۳ هزار و ۲۰۶ میلیون سهم به ۲۵ هزار و ۹۴۷ میلیون سهم رسیده است که رشد ۱۱.۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بازار بدهی عقب نشست

معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد که ارزش معاملات در بازار اول سهام در هفته گذشته ۲۵ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال بوده که با رشدی ۴۵.۵۴ درصدی به ۳۷ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است.

ارزش معاملات در بازار دوم سهام رشدی ۳۷.۲۶ درصدی را تجربه کرد و از ۲۹ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۴۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. این در حالی است که ارزش معاملات در بازار بدهی کاهشی ۴۵ درصدی داشته و از ۲۹ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۱۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است.

ارزش معاملات در بازار مشتقه نیز از ۵۴۳ میلیارد ریال به ۹۱۳ میلیارد ریال رسیده که رشدی ۶۸.۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله از ۵۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد در هفته گذشته به ۶۵ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است که با رشدی ۱۴.۵۲ درصدی همراه بوده است.

حرکت متناقض شاخص کل و شاخص هم وزن

طی یک هفته مذکور شاخص کل بورس ۰.۴۵ درصد افزایش یافت و از یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد در هفته جاری رسید.

این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۰.۰۲ درصد کاهش یافت و از ۳۸۰ هزار و ۳۴۹ واحد در هفته گذشته به ۳۸۰ هزار و ۲۷۱ واحد در هفته جاری رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید