کارنامه شاخص کل بورس در هفته جاری/ رشد ۷ هزار واحدی بورس تهران

کدخبر: ۵۲۷۲۳۰
شاخص کل بورس این هفته را با رشد خفیف بیش از ۷ هزار واحدی نسبت به هفته قبل پایان داد.
کارنامه شاخص کل بورس در هفته جاری/ رشد ۷ هزار واحدی بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شاخص کل بورس این هفته را با رشد خفیف بیش از ۷ هزار واحدی پایان داد.

معاملات روز شنبه

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز شنبه با رشد ۲۸۶۸ واحدی مواجه شده و به یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید، نمادهای شپنا، شبندر، خودرو و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر معاملات بورس تهران گذاشته و نمادهای بفجر، کگل و فارس بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بر جای گذاشتند.

نمادهای شستا، شپنا، خگستر، خودرو، خساپا، شبندر و کالا نیز نمادهای پرتراکنش بورس تهران بودند، ارزش معاملات خرد نسبت به معاملات روز سه شنبه هفته گذشته با افزایش مواجه شده و به ۲,۱۰۹ میلیارد تومان رسید در هفته گذشته ارزش معاملات به کف خود رسیده و از در کانال یک هزار میلیارد تومان معامله شد که امروز با افزایش نسبتاً خوبی همراه بود.لیدرهای بازار خودرویی، پالایشی و پتروشیمی‌ها بودند و بعد از آنان نیز گروه عرضه برق و گاز قرار گرفت.خروج نقدینگی یا به عبارت دیگر خرید حقوقی ۷۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به معاملات هفته گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد، نکته مثبت دیگر خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت به میزان ۳۹۹ میلیارد تومان بود، ۴۹ نماد در معاملات امروز به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان صف خرید بوده و ۵۴ نماد به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند.

معاملات روز یکشنبه

امروز شاخص کل بورس با ریزش ۱۱۶۳۹ واحدی به یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید تا بازار دوباره به محدوده بحرانی برسد زیرا از دست رفتن حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی می‌تواند وضعیت بازار را با هیجان فروش بسیار بیشتری مواجه کند.

در معاملات امروز شاخص کل ریزش ۰.۸۸ درصدی را تجربه کرده و شاخص کل هم وزن ریزش ۱.۴۷ درصدی را شاهد بود، نمادهای شستا، کچاد، کگل، شپدیس، حکشتی، میدکو، وپاسار، شبندر، بفجر، خودرو، ومعادن و خساپا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود نشان دادند.

ضربه اغتشاشات دیروز به بورس؛ ریزش ۱۱۶۳۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات یکشنبه ۱۰۲ نماد در وضعیت صف فروش قرار داشته که این میزان صف فروش بسیار قابل توجه است، همچنین ۳۹۰ نماد نیز منفی معامله شده و تنها ۷۷ نماد مثبت بوده و از میان آنان ۳۱ نماد صف خرید بودند.

ارزش معاملات خرد اما در روز یکشنبه به محدوده ۲,۲۰۹ میلیارد تومان بوده که این میزان نسبت به دیروز تغییر چندانی نداشته اما نسبت به هفته قبل با افزایش همراه است. امروز بازار با ۶۲۹ میلیارد تومان خروج پول حقیقی همراه بوده و تنها با ۲۵ میلیارد تومان ورود پول هوشمند همراه بود که بسیار اندک است.

شنبه در برخی از محلات تهران به ویژه بازار تهران برخی از اغتشاشگران به صورت هدفمند وارد شده تا به اقتصاد و بازار ضربه زنند و یکشنبه بازار در واکنش به آن شرایط ملتهب ریزشی را تجربه کرد.

معاملات روز دوشنبه

شاخص کل بورس در روز دوشنبه نیز به ریزش خود ادامه داد اما این ریزش نگران کننده نبود، شاخص کل با ریزش ۱۱۵۶ واحدی در معاملات دوشنبه به یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید، شاخص کل و شاخص کل هم وزن امروز به یک میزان و به اندازه ۰.۰۹ درصد ریزش را ثبت کردند اما شاخص آزاد شناور با رشد ۰.۱۲ درصدی و شاخص بازار اول با رشد ۰.۰۶ درصدی مواجه شده و شاخص بازار دوم نیز ۰.۲۶ درصد ریزش را کسب کرد.

نمادهای شپنا، شبندر و شفن بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نمادهای میدکو، وپاسار و فملی نیز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند، نمادهای شستا، شپنا، خگستر، خودرو و خساپا نیز جزو نمادهای پرتراکنش معاملات امروز بودند.

ارزش معاملات خرد دوشنبه ۲,۲۶۴ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز تغییر مهمی نداشته است، ارزش صف خرید در معاملات امروز ۱۵۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین هفتگی با افزایش نزدیک به ۵۰ میلیارد تومانی همراه است و ارزش صف فروش نیز نسبت به روز قبل کاهشی بوده و ۱۴۹ میلیارد تومان بود. تقریباً بازار ۵۰ درصدی بود، یعنی ۵۰ درصد مثبت و ۵۰ درصد منفی، تعداد نمادهای مثبت ۲۶۸ نماد و تعداد نمادهای منفی ۲۵۲ نماد بود.

معاملات روز سه شنبه

شاخص کل اما در روز سه شنبه با رشد خوبی مواجه شده و توانست برخی از ریزش یکشنبه را جبران کند، شاخص با رشد ۹۶۶۲ واحدی باز هم به ناحیه یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی رسید، شاخص کل رشد ۰.۷۴ درصدی را تجربه کرده و به یک میلیون ۳۱۳ هزار واحدی رسید، شپنا، فولاد، فملی، شبندر، شتران، شپدیس و نوری بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

نمادهای پرتراکنش نیز عبارت است از: شستا، شپنا، شتران، خگستر، خساپا، شبندر و خودرو. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۴۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۱۵ رسید. نمادهای فرابورسی زاگرس، شگویا، دماوند، غصینو، ددانا، خدیزل و بپاس نیز بیشترین تأثیر را در شاخص کل فرابورس از خود بر جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش نیز عبارت است از: دی، وطوبی، فرابورس، تلیسه، گکوثر، ددانا و سبزوار نیز نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

ارزش معاملات خرد عدد ۲,۲۴۶ میلیارد تومان بود که نسبت به دوشنبه تفاوت چندانی نکرده است، که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۵% کاهش داشته است.

ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به دوشنبه افزایش داشته و به ۲۲۵ میلیارد تومان رسیده و ارزش صف‌های فروش نیز به ۷۱ میلیارد تومان رسیده که نسبت به دو روز پیش کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.دوشنبه تقریباً نیمی از بازار مثبت و نیمی دیگر منفی بود اما سه شنبه نمادهای مثبت ۳۷۴ نماد و نمادهای منفی نیز ۱۳۶ عدد بودند، ۸۶ نماد صف خرید بوده و ۳۸ نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند. در معاملات روز سه شنبه گروه‌های زغال سنگ، غذایی و لاستیک و پلاستیک بیشترین ارزش معاملات را کسب کردند.

معاملات روز چهارشنبه

بازار سرمایه چهارشنبه نیز با رشد ۶۲۰۵ واحدی به ناحیه یک میلیون ۳۱۹ هزار واحد بازگشت، شاخص کل با رشد ۰.۴۷ درصدی در معاملات امروز همراه شده و شاخص کل هم وزن نیز رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد، اما بیشترین رشد به شاخص بازار اول با رشد ۰.۵۷ درصدی تعلق گرفت، شاخص بازار دوم نیز رشد ۰.۳۶ درصدی و شاخص آزاد شناور نیز رشد ۰.۴۴ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات خرد چهارشنبه عدد ۲,۱۱۰ میلیارد تومان را ثبت کرده که نسبت به سه شنبه با کاهش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومانی همراه است، در معاملات روز آخر نمادهای مثبت ۱.۲ برابر نمادهای منفی بودند که دیروز این نسبت نیز بهتر بود. ۷۳ نماد در وضعیت صف خرید و ۴۱ نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید