رصد بازار اجاره مسکن در پایتخت؛

قیمت این خانه ها هوش از سرتان می پراند ؛ گران‌ترین پنت‌هاوس چند؟

کدخبر: ۵۲۸۰۹۶
واحد هزار و ۷۰۰ متری واقع در شهرک غرب با رقم ۴۱ میلیارد آگهی کرده‌اند؛ صاحبخانه با سپرده‌گذاری همین پول در بانک می‌تواند تقریبا ۵۵۰ میلیون یعنی بیش از ۱۶ هزار دلار در ماه درآمد داشته باشد.
قیمت این خانه ها هوش از سرتان می پراند ؛ گران‌ترین پنت‌هاوس چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، پنت‌هاوس ۲۷۳ متری واقع در ولنجک احتمالا دارنده عنوان گران‌ترین اجاره ماهیانه در شهر تهران خواهد بود. واحد چهارخوابه است، ۱۲ سال از ساخت آن می‌گذرد و دو پارکینگ دارد. سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و روف‌گاردن را علاوه بر امکانات معمولی مثل انباری و بالکن یدک می‌کشد و دو پارکینگ سندی هم تحویل مستاجر می‌شود. فقط به یک شرط؛ باید بتوانید یک میلیارد تومان پول پیش و ماهی ۷۰ میلیون تومان اجاره بدهید.

اگر شما صاحب چنین ملکی بودید، می‌توانستید کل یک میلیارد پول پیش را در بانک به سپرده یک‌ساله تبدیل کنید، سودش را با نرخ ۱۶ درصد، کنار ۷۰ میلیون اجاره دریافتی از مستاجر بگذارید تا هر ماه ۸۳ میلیون تومان درآمد بدون دردسر توی جیب‌تان برود. از این گران‌تر هم داریم؟ ظاهرا بله!

پنت‌هاوس ۴۵۰ متری فول‌فرنیش واقع در سعات‌آباد رکوردار عنوان گران‌ترین ملک در بخش رهن کامل است. صاحبخانه برای قرارداد یک‌ساله ۱۵ میلیارد تومان طلب کرده و ظاهرا خیلی از آن رضایت دارد. حداقل در آگهی روی متریال برند و دیزاین اروپایی آن تاکید زیادی داشته. احتمالا حق دارد، چون اگر ۱۵ میلیارد تومان را دستش بگیرد و به بانک ببرد، با سپرده یک‌ساله ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان درآمد خواهد داشت. تقریبا روزی ۶.۵ میلیون تومان می‌شود و اگر به‌کل پول تا پایان مدت قرارداد دست نزند، سر سال صاحب دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد شد. سن واحد به پنج سال می‌رسد و چهار اتاق‌خواب و چهار پارکینگ دارد.

پنت‌هاوس ۳۵۰ متری کامرانیه شمالی با ۹ میلیارد تومان ارزش در بازار رهن، رتبه دوم را به‌خود اختصاص داده است. این واحد پنج سال سن دارد و از سه اتاق‌خواب و سه پارکینگ برخوردار است. طبق چیزی که انتظار داریم، سالن ورزش، سونا، جکوزی، روف‌گاردن و استخرش به‌راه است و مالک اصرار دارد به‌عنوان امتیاز ویژه از ویو ۱۸۰ درجه حرف بزند. واحد TV Room مجزا دارد، سقف بلند، متریال برند، آشپزخانه فول‌فرنیش بوش، مشاعات هتلینگ و آسانسور اختصاصی برای هر واحد را هم نباید از قلم انداخت. مالک اگر ۹ میلیاردی که مستاجر در قالب رهن کامل تحویل می‌دهد را به بانک ببرد، بابت سپرده یک‌ساله با سود ۱۶ درصد، ماهی ۱۱۸ تا ۱۲۲ میلیون تومان درآمد کسب خواهد کرد که معادل روزی چهار میلیون تومان است.

میلیاردرهای اجاره‌نشینگران‌ترین خانه اجاره‌ای تهران را به سفرا و دیپلمات‌های خارجی پیشنهاد داده‌اند چون...

میلیاردرهای اجاره‌نشین / گران‌ترین پنت‌هاوس و خانه ویلایی اجاره‌ای پایتخت

پنت‌هاوس چهارخوابه ۵۰۰ متری واقع در سعادت‌آباد را باید صاحب رتبه سوم بدانیم. واحد سه بالکن ۵۰ متری دارد و از دو پارکینگ و چهار اتاق‌خواب برخوردار است. جکوزی به‌شکل شخصی در خود واحد قرار گرفته و از پنجره‌های می‌توانید ویو کامل تهران را داشته باشید. مستاجر برای رهن کامل این واحد باید شش میلیارد تومان بدهد و صاحبخانه با سپرده‌گذاری آن در بانک، قادر خواهد بود با نرخ سود ۱۶ درصد، هر ماه ۷۹ تا ۸۱ میلیون تومان درآمد کسب کند. به‌خاطر رقم بالای رهن، واحد حداقل دو ماه خالی مانده و این برای مالک واقعا ضرر بزرگی به‌حساب می‌آید، چون تا همین الان روزی ۲.۶ میلیون تومان از کفش رفته. با این حال هنوز با رونمایی از گران‌ترین واحد لوکس اجاره‌ای تهران فاصله داریم.

واحد ویلایی دیگری در ولنجک با مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع وجود دارد که برای رهن کامل آن باید ۳۵ میلیارد تومان بپردازید. سن بنا را در آگهی ۲۰ سال قید کرده‌اند و گفته‌اند ۱۰ اتاق‌خواب و ۱۵ پارکینگ دارد، دوبلکس است و علاوه بر استخر، سونا و جکوزی، اتاق سرایداری مجزا هم دارد. ۳۵ میلیارد تومانی که در قالب رهن دست صاحبخانه می‌گیرد، در صورت تبدیل شدن به سپرده یک‌ساله بانکی، برایش ماهی ۴۶۰ تا ۴۷۵ میلیون تومان درآمد ماهیانه رقم خواهد زد. دلیل اختلاف این عدد به ماه‌های ۳۰ و ۳۱ روزه برمی‌گردد. به‌طور طبیعی در ماه‌های ۳۱ روزه، درآمد مالک ۱۵ میلیون تومان اضافه خواهد شد.

تقریبا یک‌ماه پیش واحدی هزار و ۲۰۰ متری در شهرک غرب آگهی شده که شش اتاق‌خواب و شش پارکینگ دارد. سه‌سال از عمر این واحد می‌گذرد و به سالن ورزش، سونا، جکوزی، روف‌گاردن و استخر مجهز است. صاحب ملک از حیاط مشجر زیبا و پارکینگ مسقف آن خیلی تعریف می‌کند. باید هم تعریف کند، چون قرار است بابتش ۱۴ میلیارد پیش و ماهی ۳۰۰ میلیون اجاره دریافت کند. سود سپرده‌گذاری ۱۴ میلیارد در بانک، با نرخ ۱۶ درصد، به عددی معادل ۱۸۴ تا ۱۹۰ میلیون تومان می‌رسد که با احتساب اجاره، می‌شود ماهی ۴۹۰ میلیون درآمد. قبل از اینکه شروع کنید به رویاپردازی، بهتر است بدانید خانه‌های ویلایی گران‌تر هم در بازار پیدا می‌شود.

واحد هزار و ۷۰۰ متری در شهرک غرب وجود دارد که به پنج پارکینگ مجهز است. در مشخصات خانه روی دوبلکس و هوشمند بودنش تاکید شده و گفته‌اند استخر، سونا، جکوزی، روف‌گاردن (با یک جکوزی مجزا در روف) هم دارد. نهایتا هم آن را به سفرا و دیپلمات‌های خارجی پیشنهاد داده‌اند. احتمالا حق دارند، چون برای رهن کامل واحد ۴۱ میلیارد تومان طلب کرده‌اند. این عدد به‌معنای ۵۴۰ تا ۵۵۷ میلیون تومان درآمد صاحبخانه در ماه، به شرط سپرده‌گذاری یک‌ساله بانکی خواهد بود که می‌شود روزی ۱۸ میلیون تومان. سایر انواع سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است سود بیشتری داشته داشته باشند اما پرریسک به‌حساب می‌آیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید