رصد بازار خودرو؛

آغاز دور دوم مزایده خودروهای خارجی+ جزئیات

کدخبر: ۵۲۸۳۷۱
دور دوم مزایده خودروهای خارجی رسوبی از صبح امروز (سه‌شنبه) آغاز شده و تا ساعت ۲۴ یکشنبه (اول آبان) ادامه دارد.
آغاز دور دوم مزایده خودروهای خارجی+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، فرآیند مزایده تعیین تکلیف 1040 دستگاه خودروی رسوبی وارداتی از هفتم مهرماه آغاز و نتیجه آن 16 مهرماه مشخص شد. در این مزایده که بیش از 13 هزار نفر در آن شرکت کردند، برای بیش از 965 خودرو به ارزش 2813 میلیارد تومان پیشنهاد قیمتی مطرح شد که متوسط رشد قیمت‌های پیشنهادی 85 درصد بوده است.

بر این اساس، 71 خودروی خارجی که از مزایده اول خودروها باقی‌مانده بود، از امروز (سه‌شنبه) از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت به فروش می‌رود.

متقاضیان می توانند از ساعت 8 صبح امروز (سه‌شنبه، 26 مهر) لغایت ساعت 24 روز یکشنبه (اول آبان) برای دریافت اطلاعات فهرست خودروها، شرایط مزایده و ارائه پیشنهاد به وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی https:eauc.setadiran.ir مراجعه کنند.

همانند دور نخست، شرکت کنندگان در مزایده باید برای ثبت‌نام و دریافت گواهی امضای الکترونیک(توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کنند. 

داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی به همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت برای متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است. بازدید از خودروهای مطرح شده، در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل در بازه زمانی تعیین شده (26 مهر تا اول آبان 1401) از ساعت 8 تا 19 امکان پذیر است.

زمان رمزگشایی مزایده فوق العاده 566 خودروهای خارجی سوم آبان خواهد بود.

صاحب حجتی قائم مقام و سخنگوی سازمان اموال تملیکی روز گذشته در خصوص مزایده فوق‌العاده شماره 566 که از امروز فرآیند اجرایی آن آغاز شد، گفت: در مزایده 565 که برگزار شد 1062 دستگاه خودرو در دستور قضایی وجود داشت و گمرک اعلام کرد که 22 دستگاه در سال 96 ترخیص شده است. در روز شنبه که رمزگشایی بود برخی استان‌ها 58 دستگاه مغایرت اعلام کردند که از این تعداد 10 دستگاه برای بوشهر، 21 خودرو خوزستان و 27 دستگاه مازندران بوده است.

وی افزود: 982 خودرو در مزایده شرکت داده شدند که 9 دستگاه خودرو فاقد پیشنهاد و چهار خودرو پیشنهادات تا متعارف داشتند و در عمل 71 خودرو به فروش نرسید. امروز خودروها عرضه نشده در مزایده قرار خواهند گرفت. احتمال دارد این تعداد خودرو به دلیل مشکلات مربوط به تکمیل مبلغ خریداران فعلی افزایش پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید