گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

هیجان کاذب در بازار دلار و سکه

کدخبر: ۵۳۰۹۴۵
اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه امروز شاهدهیجان معامله گان دلار و سکه بود.
هیجان کاذب در بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران صبح امروز شنبه 7 آبان ماه شاهد هیجان معامله گران دلار بود. عده ای از معامله گران معتقد بودند احتمال پیشروی قیمت دلار تا نیمه کانال 33 هزار تومان هم وجود دارد. این دسته از معامله گران به نوسان قیمت دلار در معاملات پشت خطی اشاره می کردند. همین امر موجب شد خریدار در بازار دلار افزایش یابد اما از تعداد فروشنده ها کم شود. 

شکست سناریو معامله گران دلار

با این حال در معاملات نقدی سناریویی که آنها در نظر داشتند اتفاق نیفتاد. قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی اولین روز هفته در محدوده 33 هزار تومان معامله شد اما بازیگران ارزی عصر امروز از مرز مذکور عقب نشینی کردند و مرز 33 هزار تومان از دست رفت. نرخ دلار عصر امروز در محدوده 32 هزار و 850 تومان معامله شد.

دلیل برگشت دلار تهران

فعالان بازار ارز تهران می گفتند یکی از دلایل برگشت دلار تهران ناشی از عقبگرد اسکناس آمریکایی در هرات  بود.

 قیمت دلار هرات  در ابتدای معاملات نقدی  با  گپ مثبت 230 تومانی آغاز به کار کرد. اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی امروز 32 هزار و 680 تومان بود و در ادامه روز بر روی 32 هزار و 550 تومان قرار گرفت.

دلار هرات ترمز تهران را کشید 

عقبگرد دلار هرات از قیمت ابتدای روز از نگاه عده ای از تحلیلگران ارزی این طور تعبیر شد که دلار هرات ترمز اسکناس آمریکایی در تهران را کشید . 

افزایش قیمت دلار در سلیمانیه 

نرخ دلار سلیمانیه امروز تا بالای مرز مقاومتی 33 هزار و 200 تومان بالا رفت اما عصر امروز 32 هزار و 100 تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز 60 تومان بالاتر بود. 

نوسان محدود نرخ حواله درهم 

نرخ درهم در بازار امروز نسبت به 2 روز قبل اندکی رشد کرد اما در نیمه روز رنج شد. قیمت درهم عصر امروز 9 هزار و 105 تومان بود. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه اندکی کاهش را نشان می دهد. 

قیمت طلا 18 عیار ریخت

قیمت اونس طلا در بازار امروز  در حدود 3 دلار بالا رفت و در محدوده 1646دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار 11 هزار و 800 تومان ریزش کرد  و به 1 میلیون  و 351 هزار و 700 تومان رسید. 

هیجان کاذب در بازار سکه 

بازار سکه هم مانند بازار ارز تهران صبح امروز شاهد هیجان کاذب بود. قبل از شروع معاملات بازار، سکه بازان با اشاره به احتمال افزایش قیمت دلار می گفتند احتمالا سکه تا 15 میلیون و 300 هزار تومان بالا برود . با این حال با کاهش قیمت دلار  در طول معاملات نقدی ؛ هیجان افزایشی سکه بازان کاهشی شد و تب بازار سکه خوابید . 

قیمت سکه عصر امروز در محدوده 15 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و 729 هزار تومان بود که با قیمت نقدی در بازار بیش از 2 میلیون و 350 هزار تومانفاصله را نشان می دهد و. حباب سکه هم در محدوده 18 درصد بود. از نگاه تحلیلگران بازار سکه حباب سکه سطح خطرناکی رسیده با این حال  سکه بازان همچنان به صعود دلار خوشبین هستند . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید