موسوی لارگانی:‌

مدیران سه خودروسازی به چه افرادی متصل هستند؟ /کوه وزارت صمت، موش زایید!

کدخبر: ۵۳۱۶۴۲
نماینده مردم فلاورجان در مجلس خطاب به وزیر صنعت گفت: در صفحه های ۳۲ و ۳۳ برنامه هایتان، ۱۱ وعده برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کرده و گفتید سالانه یک میلیون خودرو صادر می کنید! از انتصاب مدیران عامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو شروع می کنیم که الحمدالله بدون سفارش، رانت و فشار انتخاب کردید. اگر صلاح می دانید بگویم هر کدام از این ۳ نفر به چه اشخاصی متصل هستند! اگر شما یادتان نیست عرض می کنم ما نمایندگان ملت فراموشکار نیستیم.
مدیران سه خودروسازی به چه افرادی متصل هستند؟ /کوه وزارت صمت، موش زایید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به عنوان یکی از استیضاح کنندگان وی با بیان اینکه ای کسانی که ایمان آورده اید، چرا به آنچه می گویید عمل نمی کنید، این نزد خداوند کرداری بسیار ناپسند است، گفت: از همان ابتدا نسبت به توان، تجربه و تخصص آقای فاطمی امین برای عمل به وعده هایش تردید جدی داشتیم. در حال حاضر کارنامه ایشان خالی از عمل به وعده ها بوده و با فاز تخریب اقتصاد کشور و نابودی اعتماد عمومی رسیده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم ادامه داد: ایشان بارها به مجلس احضار شد تا درباره میزان تحقق وعده هایش توضیح بدهد، اما هر بار نمایندگان سوال کننده نسبت به قبل ناامیدتر شدند، ۳ ماه دیگر فرصت دادیم، اما باز هم افاقه نکرد.

وی خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: چرا بدون کارشناسی، چارت وزارتخانه را دگرگون کردید؟ ۷۱ نفر از منصوبان از خارج از وزارتخانه آمدند و برخی حتی یک روز تجربه نداشتند و فاقد کد استخدامی بودند، موضوعی که منجر به انهدام فضای وزارتخانه و ناامیدی پرسنل از دولت شد.

موسوی لارگانی افزود: یکی از شعارهای صریح آقای رئیسی بکارگیری متخصصان و بستن سرچشمه های فساد بود، اما آقای فاطمی امین وزارتخانه را به سرچشمه و اقیانوس رانت تبدیل کرد و با میدان دادن به بانیان وضع موجود، اهانتی بزرگ به مردم، مجلس و حتی رئیس جمهور کرد. برای تحلیل عمل به برنامه کلی وعده هایتان در روز رأی اعتماد در شهریور ۱۴۰۰ ، برنامه ۴۴ صفحه ای تان برای وزارت صمت را بررسی کردم. از داستان غم انگیز خودرو شروع می کنیم، شما در زمان رأی اعتماد عدم رقابت و ساختار مدیریت را مسائل اصلی خودروسازی عنوان کردید و گفتید در صورت وزیر شدن، تمایلی ندارید مدیران عامل شرکت های خودروسازی را تعیین کنید، بلکه در یک دوره گذار، خودروسازان را به سهامداران واگذار خواهید کرد.

مدیران سه خودروسازی به چه افرادی متصل هستند؟

وی یادآور شد: در صفحه های ۳۲ و ۳۳ برنامه هایتان، ۱۱ وعده برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کرده و گفتید سالانه یک میلیون خودرو صادر می کنید! از انتصاب مدیران عامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو شروع می کنیم که الحمدالله بدون سفارش، رانت و فشار انتخاب کردید. اگر صلاح می دانید بگویم هر کدام از این ۳ نفر به چه اشخاصی متصل هستند! اگر شما یادتان نیست عرض می کنم ما نمایندگان ملت فراموشکار نیستیم. هنوز از عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا خبری نیست، واگذاری سهام خودروسازان فراموش شده و فی الواقع در این مدت نه تنها مشکلی حل نشد، بلکه میلیون ها تومان دیگر به قیمت خودروهای داخلی اضافه شد. کیفیت هم که هر روز بدتر از دیروز!

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: پس از مدت ها مخفی کاری، در تبدیل آیین نامه واردات خودرو، ناگهان کوه وزارت صمت، موش زایید! در حالی که هدف مجلس شکستن انحصار، ارتقای کیفیت و متعادل کردن بود، اما در کمال تعجب ملت، آقای وزیر لیستی از چند شرکت مجاز واردکننده خودرو که تماماً مرتبط با مافیای خودروهای مونتاژی هستند، ارائه کرد و به عبارتی گوشت را به دست گربه سپرد! و انحصار در انحصار و رانت در رانت ساخت.

وی خطاب به وزیر صمت افزود: یادتان رفته چند ماه قبل رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم از خودروسازان ناراضی هستند و حق با مردم است؛ شما چه کردید؟ تا توانستید برای مافیای خودروهای مونتاژی و خانواده های پرنفوذ خودرویی، رانت جدید درست کردید. طبق وعده باید این مافیا را نابود می کردید، نه اینکه بیش از گذشته فربه شان کنید. مردم بابت گرانفروشی و اجحاف خودروسازان تاکنون هزاران میلیارد تومان متضرر شده و به خاطر بی کیفیتی خودروها، جانشان را در جاده ها از دست می دهند.

مردم در رویای قیمت بهار پارسال

 

موسوی لارگانی عنوان کرد: در صفحه ۱۸ برنامه هایتان وعده ثبات قیمت ها را دادید، اما در حال حاضر هیچکس از وضعیت قیمت ها راضی نیست، کو آن وعده ها و کجاست آن برنامه؟ قرار شد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت ها به شهریور سال ۱۴۰۰ بازگردد، البته قیمت شهریور ۱۴۰۰ پیشکش، به مدد مدیریت فاطمی امین، قیمت های بهار امسال هم برای ملت رویا شده است و همین مسائل به نارضایتی از اوضاع کشور منجر شده، همچنین در روز اخذ رأی اعتماد وعده دادید که سامانه صدور مجوزها تا پایان سال اجرایی خواهد شد، که این امر از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه جلوگیری کند و امضاهای طلایی را از بین ببرد. فقط یکی از امضاهای طلایی را مطرح می کنم، از ابتدای امسال واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار را ممنوع کردید، در اواخر اردیبهشت ماه معاونتان با هماهنگی چند شرکت دوست شما بی سروصدا برای مدت یک هفته سایت ثبت سفارش را باز کرده و سپس بست! دوستان پرنفوذتان به مدد رانت اطلاعاتی حجم زیادی سفارش گوشی را ثبت کردند و بعد از بسته شدن سایت آن شرکت ها با عوامل تان در وزارتخانه وارد مذاکره و تمام سفارشات ۶۰۰ دلار را به بالای ۶۰۰ دلار تغییر داده و به این ترتیب رانت چرب و نرمی نصیبشان شد و تا امروز هم مشمول فروش موجودی انبارهایشان هستند. شما در راستای کمک به دوستانتان همچنان سایت ثبت سفارش را بسته اید!

وی تصریح کرد: البته ما قراردادهای زمان مدیریت تان در آستان قدس رضوی و شرکت های نرم افزاری تحت مالکیت تان و دوستانتان را فراموش نکرده ایم. در بخش فولاد و معدن گفتید برای رفع بیکاری و اشتغال دانشگاهیان برنامه دارید، قرار بود برای فارغ التحصیلان برنامه ریزی کنید تا مشغول به کار شوند، گفتید باید به سمت پیشران های اقتصادی حرکت کنیم.

موسوی لارگانی تاکید کرد: در صفحه ۶ تا ۹ و ۱۳ تا ۲۰ برنامه هایتان به تشریح راهبرد خود برای فعالسازی بخش صنعت پرداختید، اکنون شرکت های صنعتی شبهه تعطیل هستند و بخش معدن با صدور دستورالعمل های خلق الساعه از جمله وضع عوارض صادراتی فلزات اساسی باعث زیان مردم در بازار سرمایه و از دست رفتن بازارهای صادراتی کشور و افزایش نرخ ارز به دلیل کمبود ارز شدید. هنرمندانه واردات ماشین آلات معدنی را تعطیل کردید و در انتصابات هم که شاهکار کردید.

وی اظهار داشت: بعد از افشای اقتصاد سنگین فولاد مبارکه و ارسال گزارش مجلس انقلابی به قوه قضائیه، یکی از مدیران صنعتی را حفظ کردید و مدیران قبلی را ارتقا دادید، در شرکت مس، گوهر زمین و گل گهر هم که بانیان وضع موجود همچنان حضور دارند. از آمار افزایش ۵۰ درصدی تولید تراکتور شگفت زده شدیم، چرا که همکاران عزیز شاهد هستند در هیچ استانی تراکتور برای کشاورزان موجود نیست

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید