رصد بازار خودرو/

رونمایی از جانشین ارزان و مقرون به صرفه پراید + زمان عرضه به بازار

کدخبر: ۵۳۱۸۶۸
سهند جدید سایپا، زیر کاپوت خود یک پیشرانه M۱۵ پلاس دارد و علاوه بر گیربکس دستی از گیربکس اتوماتیک هم بهره می‌برد. طراحی سهند چندان بد نیست و خودروی زیبایی محسوب می‌شود. گروه صنعتی سایپا قصد دارد این سدان مقرون به صرفه را تا سال آینده عرضه کند.
رونمایی از جانشین ارزان و مقرون به صرفه پراید + زمان عرضه به بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت نیوز، سهند جدیدترین خودروی گروه صنعتی سایپا است که فیس لیفت جذابی از ساینا به حساب می آید.

سایپا چند ماه پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سدان کلاس B خود به نام سهند رونمایی به عمل آورد.

سهند جدید سایپا،  زیر کاپوت خود یک پیشرانه M۱۵ پلاس دارد و علاوه بر گیربکس دستی از گیربکس اتوماتیک هم بهره می‌برد. طراحی سهند چندان بد نیست و خودروی زیبایی محسوب می‌شود. گروه صنعتی سایپا قصد دارد این سدان مقرون به صرفه را تا سال آینده عرضه کند.

به طور کلی برنامه سایپا طی سال‌های اخیر عرضه محصولاتی بوده که در کلاس B قرار دارند و حتی از خودروهایی نظیر پژو ۲۰۶ و رانا جادارتر و اقتصادی تر بوده‌اند. مدتی پیش سایپا از سدان دیگر خود با نام سایپا شاهین رونمایی کرد که البته متاسفانه به دلایلی با استقبال زیادی مواجه نشد.

تصاویر | ماشین جدید سایپا؛ یک فیس لیفت نسبتا جذاب

زبان طراحی که این شرکت با عرضه شاهین رونمایی کرد، هم اکنون در سدان جدید سهند ادامه یافته و به گفته برخی سهند زیباترین سدان داخلی نارنجی پوشان جاده مخصوص است. به نوعی می‌توان گفت که خودروی اقتصادی سهند، فیس لیفتی برای ساینا S به حساب می‌آید و در این نسخه ارتقایافته هم نمای جلو و هم نمای پشتی به طرز ماهرانه‌ای تغییر پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد مهندسان سایپا موفق شده‌اند به خوبی اجزای این فیس لیفت را کنار یکدیگر قرار دهند به طوری که نمای جلو و عقب در یک راستا و به صورت هماهنگ هستند و نمی‌توان نقد خاصی به آن وارد آورد. یکی از زیبایی‌های طراحی این خودرو، حجم پردازی‌ها و چین خوردگی‌هایی است که باعث شده چهره سهند اسپرت و عضلانی به نظر برسد.

مشخصات فنی سهند سایپا

همان‌طور که ابتدای این مطلب اشاره کردیم، سهند مجهز به یک موتور ام ۱۵ پلاس است که نسبت به نسخه معمولی این پیشرانه نزدیک به ۸ درصد گشتاور بهتری دارد. یکی از مزایای مهم این پیشرانه، کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت و همچنین افزایش توان ۹ درصدی است.

تصاویر | ماشین جدید سایپا؛ یک فیس لیفت نسبتا جذاب

خوشبختانه سایر مشخصات فنی سهند سایپا نیز بهبود یافته که می‌توان از جمله آنها به تغییر سرسیلندر، منیفولد، میل سوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ و حوزه یکپارچه ترموستات اشاره کرد. وزن این سدان در قیاس با ساینا ۱۷۰ کیلوگرم افزایش یافته و هم اکنون ۱۲۲۰ کیلوگرم است. وزن بیشتر باعث می‌شود پایداری خودرو بهتر شود و سیستم تعلیق بهتر عمل کند.

طبق آنچه مدیران سایپا اعلام کرده‌اند، سهند قرار است در دو تیپ یک و دو راهی بازار داخلی شود و همان‌طور که حدس می‌زنید، تیپ دو دارای امکانات بهتر و بیشتری نسبت به تیپ اولیه خواهد بود. از جمله آپشن‌های بیشتر تیپ دو می‌توان به دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها، تریم داخلی دور رنگ، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب و سانروف اشاره کرد.

همچنین این دو تیپ امکانات رفاهی مشترکی دارند که می‌توان به مواردی از قبیل سیستم پایش باد تایرها، شارژر یو اس بی موبایل، تنظیم شش جهته صندلی راننده و تنظیم چهارجهته صندلی شاگرد اشاره نمود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید