رشد 2793 واحدی شاخص بورس تهران

کدخبر: ۵۳۱۹۲۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2793 واحد همراه شد.
رشد 2793 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که ابتدا رشد،‌سپس کاهش و در نهایت ره به شد کرد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 2793 واحد نسبت به روز قبل، به رقم یک میلیون و 283 هزار و 250 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 588 واحد به رقم 365 هزار و 649 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 762 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 241 هزار فقره معامله و به ارزش 2539 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.22 درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.16 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.11 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.37 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.4 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری امید،‌ ملی‌مس، پتروشیمی شازند، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری توسعه ملی،‌پتروشیمی پردیس و شرکت کال‌سیمین بیشترین اثر افزایش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 0.64 درصد افزایش به رقم 17 هزار و 385 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به رقم 946 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم 321 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 2.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 222 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 816 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پویا زرکان آق‌دره، مدیریت توسعه مالی مهر آیندگان و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای نیروی برق دماوند، جهان فولاد سیرجان، بهمن دیزل و فرابورس ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، با تدوین بسته 10‌بندی سازمان بورس روند رو به رشد در بورس اتفاق افتاد و قرار است مجموع سبد سهامداران خرد اعم از سهام و حق‌تقدم به ارزش کمتر از 100 میلیون تومان که شامل 96 درصد سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس می‌شود با خرید حداقل یک ورقه از اوراق تبعی، به مدت یکسال بیمه شوند و از بازدهی حداقل 20 درصد برخوردار شوند.

همچنین به زودی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار می‌شود و سهامداران می‌توانند به اعمال حق رأی و حاکمیت در این شرکت‌ها بپردازند. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس گرچه با ریسک و نوسان همراه است، اما ذات آن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و کسانی که در بازار حضور داشته باشند می‌توانند جایزه‌هایی از قبیل حق‌تقدم، سود سهام و سهام جایزه و بازدهی‌های مورد نظر را در بلندمدت به دست آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید