گام مهم شهرداری تهران در راستای شفافیت و بهبود عملکرد مدیریت شهری

کدخبر: ۵۳۲۶۵۶
اقتصادنیوز: لطف الله فروزنده، معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به معرفی مناطق برتر در میزان برقراری انضباط مالی اظهار کرد: این اقدام گامی موثر در راستای شفافیت و بهبود عملکرد مدیریت شهری است.
گام مهم شهرداری تهران در راستای شفافیت و بهبود عملکرد مدیریت شهری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به معرفی مناطق برتر در میزان برقراری انضباط مالی گفت: این اقدام که هر شش ماه یکبار انجام خواهد شد، گامی موثر در راستای شفافیت و بهبود عملکرد مدیریت شهری است.

لطف الله فروزنده ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در راستای تحقق برنامه سوم توسعه شهر تهران، احصاء شاخص‌های کلیدی عملکرد مناطق ۲۲گانه، سازمان‌های وابسته و شرکت‌های تابعه و اندازه گیری و گزارش آن در مقاطع مختلف سال انجام و نتیجه آن در قالب گزارش شش ماهه به شهرداران مناطق و معاونت مربوطه ارسال شد.

چرا نباید منتظر کاهش قیمت مسکن در تهران باشیم؟ +جدول قیمت

وی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیت عملکردی مناطق در شاخص "میزان برقراری انضباط مالی " در ۵ سطح بسیار مطلوب، مطلوب، متوسط، نیازمند توجه و ضعیف دسته بندی شده‌اند و در گزارش حاضر که حاصل تلاش اداره کل امور مجامع، شورای سازمان ها و حسابرسی و مربوط به شش ماهه نخست سال جاری است، منطقه ۱۹ و بعد از آن منطقه ۸ و ۷ و نیز مناطق ۲۱ ، ۲ و ۱۱ در سطح بسیار مطلوب ارزیابی شده‌اند که امیدواریم در شش ماهه دوم سال شاهد روند صعودی ارزیابی عملکردی مناطقی که در سطح متوسط، ضعیف و نیازمند توجه بوده‌اند، باشیم.

معاون شهردار تهران اظهارکرد: این گزارش بیانگر میزان تحقق و دستیابی مدیریت شهری به ماموریت‌ها، سیاست‌ها، تدابیر و میزان تحقق اهداف کمی مصوب در برنامه پنج ساله سوم می باشد.

با شرایط فعلی مردم می‌توانند خانه‌دار شوند؟

وی افزود: شفافیت در عملکرد مالی، تعیین نقاط قوت و بهبود روند واحدهای تابعه شهرداری و همچنین شناخت نقاط ضعف و رفع آن از جمله مزایای این گزارش گیری‌هاست که امیدواریم این مهم با جدیت دنبال شود تا هر چه بیشتر شاهد تحقق رویکردهای مدیریت شهری در دوره حاضر و تحقق اهداف آن باشیم.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، فروزنده همچنین با اشاره به برخی شاخص‌های کلیدی در ارزیابی عملکرد مناطق گفت: میزان کاهش بدهی‌ها، تعداد و مبلغ اسناد برگشتی و میزان جرایم تاخیر تادیه ثبت نشده، نسبت کدهای تفصیل راکد و سنواتی به کل کدهای تفصیلی، تطبیق درآمد و حسابداری در خصوص مانده اسناد بدهکاری و موارد دیگر از جمله این شاخص‌ها بوده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید