ادعاهای وزیر احمدی نژاد در باره موفقیتهای دولت رئیسی

کدخبر: ۵۳۲۹۱۸
اقتصادنیوز: محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد به دفاع تمام قد از کارنامه ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم پرداخت.
ادعاهای وزیر احمدی نژاد در باره موفقیتهای دولت رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز ،  به نقل از مشرق محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد در تبریز گفت:دولت سیزدهم درد را فهمیده و بجای اقدامات دم دستی نظیر استقراض از بانک مرکزی، بنا را بر قطع این فرآیند و حل اثر تورمی آن گذاشته است.تا امروز ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل به بانک مرکزی پرداخته شده تا آثار تورمی آن متوجه جامعه نشود و اثرات مثبت آن در آینده بیشتر احساس خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این برخلاف همه آنهایی که می‌گفتند مگر شما زبان دنیا را بلدید، زبان نابلدهای دولت کنونی به اندازه کل هشت سال دولت زبان بلد و دنیا شناس قبلی ارتباط بین المللی برقرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی این دولت بر سرکار آمد ما ۷/۵ میلیون [میلیارد درست است]دلار از عراق طلب داشتیم که آن را نمی‌دادند اما این دولت با پیگیری ۵ میلیون دلار آن را وصول کرده و این کار هم ادامه دارد و یا گازی که از ترکمنستان به مناطق شمالی ما می‌آمد به دلیل کوتاهی دولت قبل در پرداخت مطالبات قطع شده بود که دولت فعلی این مساله را حل کرد، این همان دولتی است که برخی‌ها به آن می‌گفتند شما زبان دنیا را نمی‌دانید.

وی خاطرنشان کرد: سال ها پشت دیوار چین مانده بودیم که بسیاری از کشورهای همسایه ما که عملا وکلای آمریکا در منطقه هستند، با آن ارتباط دارند و در دولت آقای رئیسی با چند فقره ملاقات ارتباطات راهبردی با چین محقق می‌شود و مقامات چینی به عنوان قدرت اول اقتصاد دنیا با عقد قراردادهای استراتژیک این پیام را به کشور ما می‌دهند که روابط راهبردی با ایران تحت تاثیر هیچ رویداد و اتفاقی قرار نخواهد گرفت و عضو سازمان شانگ‌هایی می‌شویم که ۳۰ درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارد و اعضای آن تحت تاثیر اهرم‌های فشاری مانند تحریم‌ها قرار نمی گیرند.

گفتنی است به رغم اظهارات صفارهرندی، پیمان شانگهای پیمان اقتصادی نیست و بر فرض هم که اقتصادی باشدهنوز نتایج عضویت ایران در آن مشاهده نشده است.

بعلاوه پرداخت 120هزارمیلیارد تومان بدهی دولت قبلی ، بابت اوراق قرضه است و محل هزینه این مبلغ، پروژه های عمرانی در دولت قبل بوده که اگر آن اوراق فروخته نمی شد، اجرای طرحهای عمرانی یادشده حداقل دو برابر امروز هزینه داشت..

گفتنی است دستاوردهایی که از سوی مدیران دولت سیزدهم عنوان می شود عموما بر اساس اطلاعات و آمار غلط تهیه می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید