یک شرط مهم برای استخدام در آموزش و پرورش لغو شد

کدخبر: ۵۳۳۵۷۵
وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخشنامه‌ای شرایط اخذ تعهد از کارکنان پیمانی را اعلام کرد. براساس بخشنامه جدید شیوه اخذ تعهد پیمانی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی تغییر کرد و بر این اساس اخذ تعهد ۱۰ ساله لغو شد.
یک شرط مهم برای استخدام در آموزش و پرورش لغو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر این اساس، در راستای اجرای آراء وحدت رویه فروردین، اردیبهشت و مرداد امسال از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اخذ تعهد استخدامی ۱۰ ساله از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون‌های مشترک فراگیر دستگاه‌هایی اجرایی کشور در سال‌های۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ منتفی می‌شود و در موارد آتی، تعهد استخدامی به عنوان پیوست لاینفک قرارداد پیمانی و صرفاً به صورت یک‌ساله اخذ و به تبع تمدید قرارداد پیمانی در هر سال برابر مقررات مربوط و تا زمان تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی- آزمایشی، مفاد تعهدنامه خدمتی ثبتی تجدید و بر روابط قراردادی طرفین حاکم خواهد بود.

همچنین عبارت اسناد تعهد فوق‌الذکر که ناظر به ممنوعیت تقاضای نقل و انتقال بوده در اجرای آراء فوق‌الذکر موضوعاً منتفی می‌شود.

براین اساس فرد در فرم قرارداد پیمانی متعهد می‌شود که علاوه بر شرکت در دوره مهارت آموزی، از تاریخ انعقاد قرارداد پیمانی تا پایان مدت قرارداد در محل بوم تعیین شده و خدمت برابر قوانین و مقررات خواهد بود و با علم به عدم پیش‌بینی حق فسخ در قرارداد منعقده، باید از طرح و تقدیم و تسلیم هرگونه تقاضای انصراف از انجام تعهد یا فسخ قرارداد و همچنین تقاضای نقل و انتقال به بوم دیگر خودداری کند و در صورت عدم موفقیت در دوره مهارت آموزی غیبت ترک خدمت و نقض قرارداد مکلف به جبران و پرداخت خسارت ناشی از عدم ایفای تعهدات خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید