رصد بازار خودرو؛

پورشه با تولید این خودرو غوغا کرد+ تصاویر

کدخبر: ۵۳۳۵۸۳
پورشه در سپتامبر ۲۰۱۵ و در نمایشگاه فرانکفورت با معرفی میشن E کانسپت که بعداً به تایکان الکتریکی تبدیل شد اهداف الکتریکی سازی خودش را نشان داد.
پورشه با تولید این خودرو غوغا کرد+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نق از پدال، البته تایکان در سپتامبر ۲۰۱۹ پدیدار گشت و حالا و با گذشت بیش از سه سال از زمان معرفی اولیه، این خودرو به دستاورد تولید جدید یعنی تولید ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده است. یک‌صد هزارمین دستگاه از این خودروی بدون آلایندگی یک دستگاه تایکان توربو S با رنگ بدنه آبی نپتون است. این خودرو در هفتم نوامبر مونتاژ شده و به دست مشتری بریتانیایی خود خواهد رسید.

پورشه می‌گوید آمریکا، چین و بریتانیا/جمهوری ایرلند محبوب‌ترین بازارهای تایکان الکتریکی هستند. البته تحویل این خودرو در سال جاری به دلیل مشکلات زنجیره تأمین کند شده و در نه ماه ابتدایی سال جاری میلادی تعداد ۲۵۰۷۳ دستگاه از آن به دست مشتریان رسیده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. پورشه می‌گوید این تأخیر در عرضه تأثیری روی تقاضای تایکان نداشته و همچنان لیست سفارش بزرگی برای تایکان وجود دارد.

  •  
پورشه تایکان الکتریکی
پورشه تایکان الکتریکی

انتشار خبر تولید یک‌صد هزارمین دستگاه از تایکان با خبر وجود نمونه‌های کارکرد بالای این خودرو هم‌زمان شده است. یکی از کارآفرین‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل با نام ژان هاربرت رولتون در آگوست ۲۰۲۰ یک دستگاه پورشه تایکان ۴S را خریداری کرد و خودروی او هم‌اکنون به کارکرد ۱۸۸۱۱۹ کیلومتری رسیده است. او در لیون فرانسه زندگی می‌کند و معمولاً سفرهایی به کشورهای همسایه دارد و معمولاً در روز حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کند.

 
پورشه تایکان الکتریکی

گیلوم تاکوریان نیز داروساز اهل مارسی است که ژوئن ۲۰۲۰ یک دستگاه تایکان ۴S را خریداری کرده و تاکنون ۱۱۳۹۷۷ کیلومتر را با خودروی خود رانده است. او همچنین مالک ۹۱۱ تارگا نیز هست و صدای پیشرانه بنزینی آن را دوست دارد اما سکوت سدان الکتریکی خود در سفرهای طولانی‌تر را ترجیح می‌دهد. مدیر برنامه‌ریزی تولید بدنه پورشه هم مالک یک دستگاه تایکان الکتریکی توربو است که کارکرد ۱۳۴۹۱۱ کیلومتری را ثبت کرده است. او هر روز حدود ۱۵۰۰ کیلومتر را با این خودروی الکتریکی رانندگی می‌کند. خبرنگاران مجله اتوبیلد نیز در تست‌های مقاومت تایکان ۴S مرز کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر را رد کرده‌اند. گفته می‌شود پورشه در حال کار روی نسخه‌ای پرفورمنس از تایکان برای رقابت با تسلا مدل S پلاد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید