سود طلا از زمستان رمزارزی /طلا یک دارایی جذاب شد!

کدخبر: ۵۳۴۵۵۹
مهم‌ترین موج صعودی طلا زمانی آغاز شد که گزارش تورم آمریکا نشان می داد که فشار قیمت ها در این کشور در حال کم شدن است.
سود طلا از زمستان رمزارزی /طلا یک دارایی جذاب شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا مجددا به دارایی جذابی تبدیل شده است؛ از طرفی تورم آمریکا شروع به کاهش کرده است و از طرفی دیگر یک دور ریزش جدید در بازار رمزارزها آغاز شده است.

طلا در هفته گذشته بیش از 80 دلار افزایش قیمت داشت و بهترین بازدهی هفتگی را از جولای 2020 تاکنون به ثبت رساند. طلا هفته پیش کار خود را در قیمت 1681 دلاری آغاز کرد و در قیمت 1765 دلاری نیز هفته را به پایان برد.

مهم‌ترین موج صعودی طلا زمانی آغاز شد که گزارش تورم آمریکا نشان می داد که فشار قیمت ها در این کشور در حال کم شدن است. همین موضوع باعث شد تا امید بازار نسبت به انعطاف بیشتر فدرال رزرو در جلسات بعدی بیشتر شود. همین الان بازارها درباره افزایش نیم درصدی نرخ بهره شانس بیشتری قائل هستند تا پنجمین افزایش 75 صدم درصدی آن. همین انتظارات شاخص دلار آمریکا و نرخ سود اوراق قرضه را وارد روند نزولی کرده است.

حالا معامله گران امیدوار شده اند پس از هفت ماه متوالی نزول، طلا نوامبر را بازدهی مثبت به پایان برساند. هفت ماه نزول متوالی طولانی ترین دوره نزولی طلا در 5 دهه اخیر بوده است. تحلیل گران تکنیکال نیز بر این باورند قیمت طلا احتمالا قبل از ایست قیمتی بیشتر به سوی مرز 1800 دلاری حرکت کند.

همچنین این روند صعودی همزمان شد با ریزش شدید قیمت کریپتوکارنسی ها. ریزشی که دامنه وسیعی در بازار رمزارزها داشت و در روند صعودی طلا به فلز زرد کمک کرد. تحلیل گران می گویند معامله گران بازار رمزارزها این نوبت نگرانی بسیار بیشتری نسبت به ریزش‌های قبلی داشته اند. دقیقا همینجاست که طلا مجددا نقش سنتی خود را بازی می کند و زمانی که بحران در بازاری فراگیر می شود طلا به عنوان یه مقصد امن سرمایه ها را به سوی خود جذب می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید