گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه

افزایش چراغ خاموش نرخ سکه/دلار توافقی قد کشید!

کدخبر: ۵۳۶۲۹۸
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز دوشنبه ۳۰ آبان 1401 در بازار آزاد ثبات را تجربه کرد اما در بازار رسمی نرخ دلار توافقی قد کشید و سکه بازان آرایش صعودی به خود گرفتند.
افزایش چراغ خاموش نرخ سکه/دلار توافقی قد کشید!

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در سومین روز هفته شاهد رنج شدن قیمت دلار بود. بازیگران ارزی در بازارهای مجاور  هم رمقی برای افت وخیز چشمگیر نداشتند. نرخ دلار هرات امروز در مقایسه با روز قبل ثابت بود و سلیمانیه هم نوسان نزولی محدودی را ثبت کرد.

نرخ حواله درهم نیز امروز سرنوشتی مشابه قیمت دلار را تجربه کرد.

ثبات قیمت دلار در صرافی ملی

در بازار رسمی هم صرافی ملی شاهد ثبات قیمت دلار نسبت به روز قبل بود. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 30 هزار و 447 تومان(سی هزار و چهارصد و چهل و هفت  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  30 هزار و 753  تومان  (سی هزار و هفتصد و پنجاه و سه تومان) اعلام شد.

دلار توافقی قد کشید

قیمت دلار توافقی در ابتدای معاملات امروز 33 هزار و 200 تومان بود و در نیمه ظهر  امروز نزدیک محدوده 33 هزار و 400 تومان به فروش رسید. قیمت مذکور نسبت به روز یکشنبه 114 تومان رشد را نشان می دهد.

هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین ساعات بازار توافقی به قیمت 33 هزار و 509 تومان به فروش رسید. دلار توافقی دیروز در محدوده 33 هزار و 276 تومان به کار خود پایان داده بود.

پیشروی نرخ دلار در بازار متشکل

امروز نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم مانند دلار توافقی بالا رفت. قیمت دلار متشکل عصر امروز 31 هزار و  450 تومان بود که در مقایسه با روز یکشنبه تقریبا 400 تومان بالاتر بود.

تداوم ریزش قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1740 دلار معامله شد که نسبت به روز قبل تقریبا 11 دلار کاهش را نشان می دهد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 1هزار و 800 تومان  تومان کاهش یافت و بر روی 1 میلیون و 494 هزار و 400 تومان قرار گرفت. 

افزایش قیمت سکه در تاریکی

سکه بازان هم در روزی که نرخ دلار ثابت بود و طلای جهانی عقبگرد را تجربه می کرد چراغ خاموش به سمت جلو حرکت کردند.

قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز نسبت به دیروز 50هزار تومان بالاتر بود. سکه امرور در محدوده 16میلیون و 400 هزار تومان به فروش رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید