بورس صعودی می شود؟/ پیش بینی بازار سهام 9 آذر 1401

کدخبر: ۵۳۸۲۰۶
تحلیلگران تکنیکی ماندگاری شاخص در حوالی مرز یک میلیون و 400 هزار واحد را نشان از مقاومت در این سطح می‌دانستند. مقاومتی که نتوانست شاخص را به زیر بکشد. دیروز شاخص تا فاصله 14 هزار واحد بالاتر از این سطح صعود کرد تا بتواند کم کم از این مرز رها شود.
بورس صعودی می شود؟/ پیش بینی بازار سهام 9 آذر 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه 9 آذر- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  5 هزار و 854 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 414 هزار و 203 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 968 واحد بالا آمد و در رقم 412 هزار و 653 واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس 46 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 683 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 437 نماد رشد قیمت و 233 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 65 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ مخابرات ایران (اخابر)، شرکت  سرمایه گذاری مسکن  (ثمسکن) و شرکت تراکتورسازی ایران (تایرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت‌ صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سصفها (شرکت سیمان اصفهان)، خفنر (شرکت فنرسازی خاور) و خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت جنرال مکانیک (رنیک)، شرکت کی بی سی (کی.بی.سی) و شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 83 نماد صف خرید داشتند و 24 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 8 درصدی به 314 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 10 درصد کاهش یافت و 190 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 205 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد اخابر (شرکت مخابرات ایران) با صف‌ خرید 43 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی) و کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 2 هفته گذشته شاخص کل در حوالی مرز یک میلیون و 400 هزار واحد در نوسان بوده است. 

دیروز شاخص کل توانست با نرخ بیشترین رشد کند و 4 دهم درصد بالا بیاید اما  شاخص هم وزن  همچنان جلوتر حرکت می‌کدن و 7 دهم درصد رشد کرد. دیروز تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر از قرمزهای بازار بود و 65 درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشت. 

علاوه بر این رقم خروج سرمایه از بازار در سطح پائینی است و روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 37 میلیارد تومان بود. 

روز سه‌شنبه نمادهای فملی، نوری، شبندر، اخابر، بوعلی، شپنا، شستا و شتران بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل خودرویی‌ها قرمزپوش بودند و پس از کگل،  خودرو  و  خساپا  نمادهایی بودند که مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. همچنین نمادهای خودرو، آریا، خساپا، شستا،  بپاس  و خگستر بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

تحلیلگران تکنیکی ماندگاری شاخص در حوالی مرز یک میلیون و 400 هزار واحد را نشان از مقاومت در این سطح می‌دانستند. مقاومتی که نتوانست شاخص را به زیر بکشد. دیروز شاخص تا فاصله 14 هزار واحد بالاتر از این سطح صعود کرد تا بتواند کم کم از این مرز رها شود. مازاد تقاضا در پایان معاملات سه‌شنبه و رشد شاخص بیشتر از روزهای پیش دو نشانه امیدوار کننده برای معامله‌گران بود تا امیدوار باشند بورس هفته را سبزپوش به پایان ببرد. 

پیش بینی بورس

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید