گزارش «اقتصادنیوز» از بازارهای جهانی

قیمت طلا در اوج سه ماهه /جرقه در بازارهای جهانی

کدخبر: ۵۳۸۴۹۳
قیمت طلا به بالاترین حد در 3 ماه گذشته رسید، زیرا پاول افزایش نرخ بهره را کندتر اعلام کرد.
قیمت طلا در اوج سه ماهه /جرقه در بازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز، پس از پیش‌بینی افزایش کمتر نرخ بهره توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که جرقه‌ای را در بازارهای فلزی برانگیخت، قیمت طلا به بالاترین حد سه ماه اخیر رسید.

از سوی دیگر کاهش قرنطینه‌های ناشی از COVID-19 در چین موجب افزایش قیمت مس و رسیدن به اوج دو هفته‌ای خود شد. 

هشدار فدرال رزرو

رئیس فدرال رزرو در یک سخنرانی در واشنگتن گفت که بانک مرکزی شاید در ماه‌های آینده سرعت افزایش نرخ بهره را تعدیل کند. 

اما پاول هشدار داد که نرخ‌های بهره آمریکا در سطوح بسیار بالاتر از آنچه در گذشته انتظار می‌رفت به اوج خود خواهد رسید، که به دلیل بالا بودن تورم است.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، در ماه اکتبر حدود 5 درصد است که بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است. 

جرقه در بازارهای جهانی

اما اظهارات پاول همچنان جرقه‌ای افزایش گسترده‌ای را در بازارهای فلزی برانگیخت، زیرا چشم‌انداز افزایش آهسته‌تر نرخ‌ها موجب تسکین کوتاه‌مدت بازارهایی شد که با افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری آسیب دیده بودند. 

هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش به 1778.20 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی شده در فوریه با 1.8 درصد افزایش به 1791.25 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح از اواسط آگوست است. هر دو ابزار در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافتند. 

قیمت طلا نیز در ماه نوامبر افزایش قابل توجهی را ثبت کرد، زیرا چندین مقام فدرال رزرو در ماه‌های آینده افزایش کمتری نرخ بهره را اعلام کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید