درآمد 188 میلیاردی شهرداری بابت قطع درخت

کدخبر: ۵۳۸۸۳۵
شهرداری تهران امسال 461‌ میلیارد تومان درآمد از محل تخلفات ساختمانی پیش‌بینی کرده است که از این میزان قاعدتا باید تا پایان مهرماه 269‌میلیارد تومان وصول می‌‌شد.
درآمد 188 میلیاردی شهرداری بابت قطع درخت

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

گزارش عملکرد بودجه 1401 در برش7 ماهه حاکی است، شهرداری تهران امسال 461‌ میلیارد تومان درآمد از محل تخلفات ساختمانی پیش‌بینی کرده است که از این میزان قاعدتا باید تا پایان مهرماه 269‌میلیارد تومان وصول می‌‌شد.

این در حالی است که میزان وصولی به مراتب بیشتر از این مقدار و رقمی حدود 397‌میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب شهرداری نزدیک 87‌درصد از کل درآمد این سرفصل در سال‌جاری را فقط در7 ماه وصول کرده که اگر همین روند ادامه پیدا کند، چراغ‌‌سبز به تخلفات ساختمانی می‌تواند تا پایان امسال درآمد شهر از این محل را از آنچه در بودجه تصویب شده، افزایش دهد.

همچنین بر اساس بودجه مصوب امسال، شهرداری تهران اجازه دارد از محل عوارض قطع اشجار در کل سال‌جاری 300‌میلیارد تومان درآمد کسب کند که قاعدتا در7 ماه اول سال انتظار می‌رود 175‌میلیارد تومان از این رقم وصول شود. اما در عمل تا پایان مهر ماه میزان وصولی از حد مورد انتظار پیشی گرفته و 188‌میلیارد تومان درآمد از محل قطع درخت وصول شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید