سکه بازان زیان می کنند؟

پیش بینی قیمت سکه 17 آذر از مسیر افزایش قیمت طلا

کدخبر: ۵۴۰۲۰۰
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات دیروز کاهش یافت اما معامله گران روند حرکتی فلز گران بهای داخلی در بازار امروز پنجشنبه ۱۷ آذر را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیش بینی قیمت سکه 17 آذر از مسیر افزایش قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در معاملات نقدی روز چهارشنبه به مسیر نزولی روز سه شنبه ادامه داد. قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز با کاهش ۵۰ هزار تومانی در محدوده ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

حباب خطرناک در بازار سکه

 نرخ حباب این فلز گرانبها که اختلاف میان ارزش ذاتی و نرخ معامله شده آن در بازار را نشان می‌دهد نیز در روز گذشته در کانال قیمتی ۲‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومانی محاسبه شد که در واقع به سطح خطرناکی رسیده است.

قیمت اونس طلا صعودی شد

قیمت اونس طلا روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد اما در معاملات دیشب قیمت طلای جهانی به ۱۷۸۳ دلار رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۱۰ دلار بالا رفته بود.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر افزایش قیمت طلا

در شرایط فعلی عده ای از فعالان‌بازار با اشاره به صعود قیمت طلا باور دارند در صورتی که سکه بازان مورد حمایت فلز زرد رنگ جهانی قرار بگیرند احتمال رشد قیمت سکه در بازار امروز وجود خواهد داشت.

وابستگی قیمت سکه به بازار دلار

از سوی دیگر برخی از فعالان بازار معتقدند به نظر می رسد روند حرکتی سکه در روز جاری وابستگی زیادی به نوسانات دلار خواهد داشت.به باور آنها در صورتی که نرخ دلارمسیر رشد را دنبال کند احتمال صعود سکه بازان وجود خواهد داشت.

سکه بازان زیان می کنند؟

با این حال از نگاه عده ای از معامله گران فاصله چشمگیر ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن به مرز خطرناکی رسیده است. این دسته از معامله گران می گفتند درصورت عقب نشینی قیمت طلا و دلار ممکن است سکه با کاهش قابل توجهی روبرو شود و سکه بازان زیان کنند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید