واکنش وزیر اقتصاد به خبر افزایش 20 درصدی حقوق ها

کدخبر: ۵۴۰۲۵۷
هیات دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است.
واکنش وزیر اقتصاد به خبر افزایش 20 درصدی حقوق ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که بر اساس پیش نویس لایحه بودجه که در این سازمان آماده شده متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت 20 درصد لحاظ گردیده است. این درحالی است نسخه نهایی لایحه بودجه بایستی در هییت دولت به تصویب وزرا برسد.

پیگیری ها نشان می دهد هییت دولت در روزهای اخیر در حالی مشغول بررسی کلیات پیش نویس لایحه بودجه بوده که یکی از محورترین مباحث مشخص کردن مدل افزایش حقوق ها و همچنین میزان رشد دریافتی کارکنان دولت نسبت به سال 1401 است.

در همین خصوص احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت ، در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ٢ درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هییت دولت مصوب نشود.

وی افزود، به طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق ها برای سال آینده در دولت مطرح شده که یکی از پیشنهادات این بود که به جای افزایش 20 درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت ) بیشتر باشد.

به گفته وزیر اقتصاد،‌ با وجود بررسی احکام پیش نویس لایحه بودجه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق کارمندان به جلسات روز شنبه موکول شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید