گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

افزایش همزمان قیمت دلار، طلا و سکه در بازار

کدخبر: ۵۴۰۹۲۶
اقتصادنیوز :قیمت دلار، قیمت طلا و سکه در بازار امروز یکشنبه 20 آذر ماه افزایش یافت.
افزایش همزمان قیمت دلار، طلا و سکه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز یکشنبه 20 آذر ماه هم در بازار ارز تهران آرایش صعودی بله خود گرفت از نظر تحلیلگران ارزی تهران از چند عامل مهم  موجب تقویت هیجانات ارزی و افزایش تقاضا برای خرید دلار در بازار امروز شد.

پشت پرده افزایش قیمت دلار در تهران 

قیمت دلار امروز در هرات 380 تومان بالا تر از روز گذشته معامله شد و در سلیمانیه اسکناس آمریکایی یک کانال صعود کرد.از سوی دیگر نرخ حواله درهم در بازار امروز یک رکورد جدید را ثبت کرد و در کانال جدید تا اولین مرز مقاومتی پیشروی کرد.  

برخی از معامله گران می گفتند در دنیای سیاست هم اخبار مثبتی به گوش نمی رسد. از یک سو هوای برجام گرگ و میش است و از یک سو توافق عربستان و چین موجب ورود تقاضای احتیاطی به بازار شده بود. 

برخی معامله‌گران تصور می‌کنند که نزدیک شدن چین و عربستان به یکدیگر می‌تواند حجم خریدهای نفتی اژدهای زرد از ایران را تحت تاثیر قرار دهد و زمینه‌ساز کاهش درآمدهای نفتی کشور شود.

از طرفی هم برخی معامله‌گران هم نگران بودند که چین در برابر تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران همراهی بیشتری نشان دهد و کار برای دور زدن تحریم‌ها دشوارتر شود.

نرخ دلار متشکل پیشروی کرد 

نرخ دلار متشکل هم امروز عقب نشینی کرد و به ابتدای مرز 34 هزار تومان برگشت اما در نیمه روز نرخ دلار متشکل بر مدار صعود قرار گرفت و نزدیک به 500 تومان افزایش را ثبت کرد و به 34 هزار و 618 تومان رسید. قیمت دلار متشکل عصر امروز 34 هزار و 795 تومان بود.

قیمت جدید دلار اعلام نشد

در سمت رسمی بازار امروز هم سایت صرافی ملی  مانند روز گذشته قیمت جدید خرید و فروش دلار را اعلام نکرده بود. صرافی ملی در چند روز گذشته قیمت اعلام نکرده است. آخرین قیمت خرید دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر اعلام شده  بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 33 هزار و 233 تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا 33 هزار و 567 تومان اعلام شد.

ورود دلار توافقی به کانال 35 هزار 

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار امروز تغییر کانال داد. نرخ دلار توافقی روز گذشته به یک قدمی کانال 35 هزار تومان رسید و در بازار امروز وارد کانال مذکور شد. قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی امروز به صورت توافقی در محدوده 35 هزار و 190 تومان به کار خود پایان داد.روز گذشته قیمت دلار توافقی در محدوده 34 هزار و 989 تومان بسته شده بود. 

بازداشت دلالان در بازار ارز و طلا 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ امروز بازداشت دلالان ارزی خبر داد. سرهنگ هدایت بهرامی در این بازه گفت:۸۸ نفر از اعضای اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی در یک ماه اخیر شناسایی و دستگیری شدند. وی در ادامه افزود: 11 میلیون واحد انواع ارز به صورت فیزیکی از این شبکه اخلالگران اقتصادی کشف و ضبط شد.

از سوی دیگر رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با اخلاگران بازار طلا، سکه و ارز از دستگیری ۱۶ دلال بزرگ معاملات فردایی و طلای آب شده در۲۴ ساعت گذشته در تهران خبر داد.

قیمت طلا و سکه به پرواز درآمد

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. قیمت اونس طلا در معاملات دیروز 1797 دلار بود.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز 23 هزار و 100 تومان گران شد و به 1 میلیون و 645 هزار و 200 تومان رسید.

سکه بازان هم امروز با شوک صعودی نرخ دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. قیمت فلز زرد رنگ داخلی امروز  به پرواز درآمد و  با 17 میلیون و 840 هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز گذشته 140 هزار تومان گران تر بود. 

همزمان با افزایش قیمت سکه امامی تقاضا برای خرید نیم سکه و ربع سکه هم بالا رفت. قیمت نیم سکه امروز در محدوده 10 میلیون و 750 هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل 300 هزار تومان رشد را نشان می دهد.ربع سکه  هم امروز به 7 میلیون و 750 هزار تومان رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید