روبل روسیه جایگزین دلار در معاملات ایران شد ؟

کدخبر: ۵۴۱۸۴۰
سفیر ایران در مسکو گفت تهران از ایده استفاده از روبل به عنوان ارز اصلی در اتحادیه‌های منطقه‌ای مانند اتحادیه اوراسیا حمایت می‌کند.
روبل روسیه جایگزین دلار در معاملات ایران شد ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت که ممکن است از روبل به عنوان ارز اصلی در مبادلات دو کشور استفاده شود.

کاظم جلالی روز چهارشنبه در کنفرانس خبری اظهار داشت، بیش از ۴۰ درصد تجارت روسیه و ایران با روبل صورت می‌گیرد و به احتمال زیاد ارز روسیه ممکن است ارز اصلی در تسویه حساب‌های دوجانبه باشد.

وی گفت، تهران همچنین از ایده استفاده از روبل به عنوان ارز اصلی در اتحادیه‌های منطقه‌ای مانند اتحادیه اوراسیا حمایت می‌کند.

جلالی افزود، همکاری‌های مالی و اقتصادی روسیه و ایران در مسیر‌های مختلفی از جمله ترکیب و همسان سازی سیستم‌های پرداخت ملی میر و شتاب پیش رفته است.

سفیر ایران ادامه داد، یکی دیگر از موضوعاتی که سران ما روی آن تمرکز دارند این است که تسلط برخی ارز‌ها از جمله دلار را در روابط تجاری و اقتصادی خود کاهش دهیم. بنابراین، استفاده از ارز‌های ملی ما در تسویه حساب‌های متقابل اصولی است و ما برای این هدف به کار خود ادامه می‌دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید