رصد بازار مسکن

چرا فروش آپارتمانهای بالای 100متر در تهران بیشتر شده؟/جدول قیمت

کدخبر: ۵۴۲۷۲۴
اقتصادنیوز: بررسی فایل‌های عرضه شده در یک ماه گذشته نشان می‌دهد بخش زیادی از فروشندگان مسکن را مالکان آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ تشکیل می‌دهند
چرا فروش آپارتمانهای بالای 100متر در تهران بیشتر شده؟/جدول قیمت

 به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه «دنیای اقتصاد» نوشت: فارغ از منطقه جغرافیایی، این روزها در همه نواحی بازار مسکن پایتخت تقاضای فروش واحدهای بزرگ‌متراژ افزایش قابل توجهی داشته و دست‌کم در مقایسه با نیمه اول پاییز، تمایل به فروش از ناحیه مالکان آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت بالای ۱۰۰ مترمربع به طور مشهود بیشتر شده است.

تحقیق میدانی از واسطه‌های ملکی حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از فروشندگان واحدهای بزرگ‌متراژ قصد تبدیل به احسن ملک خود را دارند و می‌خواهند متراژ آپارتمان مصرفی خود را افزایش دهند یا اینکه واحدی با متراژ قدری کوچک‌تر اما در محله مرغوب‌تری از شهر را جایگزین خانه مسکونی فعلی خود کنند.

در عین حال گروهی از فروشندگان واحدهای بزرگ‌متراژ نیز سرمایه‌گذاران ملکی سال‌های اخیر هستند که همزمان با شروع دوره جهش وارد بازار شدند و با توجه به اینکه رشد قیمت از مناطق شمالی پایتخت آغاز شد، ترجیح دادند خرید سرمایه‌ای خود را در این مناطق انجام دهند؛ چراکه چشم‌اندازی از رشد دنباله‌دار قیمت در شمال شهر را پیش روی خود داشتند.

از آنجا که در شمال پایتخت بازار ساخت و ساز بزرگ‌متراژها همواره داغ‌تر است، خریداران سرمایه‌ای ملک در سال‌های 97 و 98 نیز دامنه انتخاب محدودی در محدوده متراژی زیر 100 مترمربع داشتند و در نتیجه بخش زیادی از خریدهای سرمایه‌ای ملک در شمال پایتخت به ویژه در مناطق 1 و 3 و بخش‌های لوکس منطقه2، در گروه واحدهای بزرگ‌متراژ انجام شد. اکنون بسیاری از خریداران سه تا چهار سال قبل ملک در مناطق لوکس تهران، در کسوت فروشنده در بازار مسکن ظاهر شده‌اند. آنها می‌دانند فروش آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ در بازار نسبتا راکد این روزها کار دشواری است و به همین خاطر از هم‌اکنون وارد بازار شده‌اند تا در فرصت بازارگرمی شب عید، بتوانند ملک خود را بفروشند.

9Ur5Xq90cb3z

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید