سیگنال امیر عبدالهیان به بازار ارز

میهمان آمد،نرخ دلار پایین نیامد/قیمت طلا قد کشید

کدخبر: ۵۴۲۸۸۵
اقتصادنیوز: گفته می شود قیمت دلار امروز دوشنبه 28 آذر ماه در هرات با گپ مثبت باز شد. نرخ دلار امروز در هرات در مقایسه با روز گذشته افزایشی بود. همین امر موجب شد بازیگران ارزی در تهران هم آرایش صعودی به خود بگیرند.
میهمان آمد،نرخ دلار پایین نیامد/قیمت طلا قد کشید

به گزارش اقتصادنیوز، روز موعود فرا رسید و ایران امروز دوشنبه 28 آذر ماه میزبان کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بود. 

میهمان آمد نرخ دلار پایین نیامد! 

گفته می شود آنها آمده بودند  تا اطلاعاتی را در مورد آثار اورانیوم غنی شده که در سه مکان گزارش نشده در ایران پیدا شده است، جستجو کنند.

عصر امروز خبر آمد هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست ماسیمو آپارو، معاون پادمانی رافائل گروسی مدیرکل آژانس، بامداد امروز بعد از سفر یک‌روزه، تهران را به مقصد وین ترک کردند.

بازیگران ارزی تهران در چند روز اخیر در انتظار این سفر و نتایج‌ آن بودند . با این حال تا زمان نوشتن این گزارش جزئیات خاصی از سفر یک روزه منتشر نشده بود. از نظر برخی از معامله گران سفر بدون نتیجه موجب شد ترمز نرخ دلار کشیده نشود.

سید کمال خرازی امروز گفت: در ارتباط با مذاکرات اخیر مسئله پادمانی و ادعاهای مطرح شده از سوی آژانس باقی مانده است که البته مطالب مطرح شده مطالب قدیمی است و امیدواریم که سفر اخیر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران باعث شود که قضیه حل شود.

 گفته می شود قیمت دلار امروز دوشنبه 28 آذر ماه در هرات با گپ مثبت باز شد. نرخ دلار امروز در هرات در مقایسه با روز گذشته افزایشی بود. همین امر موجب شد بازیگران ارزی در تهران هم آرایش صعودی به خود بگیرند.

اسکناس آمریکایی امروز در تهران در مقایسه با روز قبل مسیر افزایش را دنبال کرد. در سلیمانیه هم نرخ دلار رشد کرد اما نرخ حواله درهم امروز  اندکی افت کرد. 

انتظارات تورمی در بازار دلار 

به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار تهران افزایش سطح انتظارات تورمی عامل اصلی افزایش نرخ دلار در معاملات هفته‌های اخیر بوده است.از سوی دیگر افزایش نرخ درهم و دلار در بازارهای همسایه موجب شده سطح انتظارات برای دلار صعودی شود. 

سیگنال امیر عبدالهیان به بازار ارز 

البته امروز وزیر امور خارجه با بیان اینکه همزمان به سفرش به اردن مسئول سیاست خارجه اروپا نیز در امان حضور می‌یابد، گفت: تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.امیر عبدالهیان همچنین گفت : اردن فرصت مناسبی برای گفتگو هاست.

با این حال بازار ارز تهران تا زمان نوشتن این گزارش به اظهارات وزیر امروز خارجه ایران واکنش خاصی از خود نشان نداده بود. 

تحلیل جدید خاندوزی از افزایش نرخ دلار

وزیر اقتصاد هم امروز در تحلیل دلایل افزایش قیمت دلار گفته است؛ نظام اداری ما توان مقابله با تهدید‌های اقتصاد دیجیتال ندارد، نتیجه این اتفاق نیز نوسانات نرخ ارز است. آن طور که خاندوزی گفته واقعیت این است که ما با یک نبرد دیجیتال مواجه هستیم، این‌گونه نیست که جلوی کشتی‌های ما را بگیرند بلکه در یک نبرد دیجیتال از طریق شناسایی تراکنش‌ها صرفاً سوار بر اطلاعات ردوبدل شدن دیتاها هستند، حتی در عرصه داخلی نیز با چالش مواجه هستیم، در مسائل ارزی کشور شبکه‌های جدید سفته‌بازان هجوم می‌آورند و برای مقابله با این تهدیدهای دیجیتال و آفندی که در حوزه دیجیتال وجود دارد باید یک پدافند داشته باشیم. مسئله ما امروز در سبزه‌میدان و بازار بزرگ نیست، این جنس از تهدید شبانه‌روز است و نظام اداری ما توان مقابله با این تهدید را ندارد در نتیجه در مواجهه با تهدید عملکرد مناسبی نداریم، نتیجه این اتفاق نیز نوسانات نرخ ارز است که امروز شاهد آن هستیم.

قیمت خرید و فروش دلار در صرافی ملی 

قیمت خرید دلار در صرافی ملی امروز  36 هزار و 243 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 36 هزار و 609 (سی و شش هزار وششصد و نه تومان) اعلام شد.

نرخ دلار توافقی امروز

نرخ دلار توافقی امروز نسبت به روز یکشنبه تقریبا رنج بود.اسکناس آمریکایی امروز به صورت توافقی در حول و حوش 36 هزار و 239 تومان مبادله شد.

رشد قیمت دلار در بازار متشکل ارزی

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز 36 هزار و 260 تومان بود که نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته 137تومان رشد را نشان می دهد 

قیمت اونس طلا در یک قدمی مرز 1800 دلار 

قیمت اونس طلا  عصر امروز در محدوده 1796 دلار معامله شد که در نسبت به دیروز 3 دلار بالا رفته بود.  =

قیمت طلا پیشروی کرد

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 32 هزار و 500 تومان رشد کرد و به 1 میلیون و 762 هزارو 400 تومان رسید. 

قیمت سکه رسمی ریخت

گفته می شود قیمت سکه رسمی هم امروز 100 هزار تومان گران شد. فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده 18 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید. فعالان بازار می گفتند در صورتی که سکه رسمی بالای مرز یادشده تثبیت شود احتمال کانال شکنی وجود خواهد داشت. 

قیمت سکه رسمی عصر امروز 70 هزار تومان ریخت و بر روی 18 میلیون و 630 هزار تومان قرار گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید