خانه های خالی در منطقه یک پایتخت!

خطای عجیب در ساخت مسکن دولتی در مناطق لوکس

کدخبر: ۵۴۲۹۸۶
اخیرا اعلام شده قرار است ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه مسکن در شهر تهران ساخته شود که از این تعداد ۳۳۹ واحد مسکونی در منطقه یک تهران، برنامه‌‌ریزی شده است.
خطای عجیب در ساخت مسکن دولتی در مناطق لوکس

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

محل احداث بخشی از واحدهای دولتی‌ساز که قرار است در تهران ساخته شود، لوکس‌‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه یک است که به‌طور قطع دهک‌‌های پایین و حتی متوسط درآمدی و اقتصادی که مخاطب سیاست مسکن دولتی هستند، در این منطقه ساکن نیستند.

این اقدام می‌تواند منجر به انحراف در تخصیص منابع محدودی شود که برای طرح ساخت یک میلیون مسکن در نظر گرفته شده است و عملا مانع از اصابت طرح به هدف شود. به عنوان مثال در یک نمونه، اخیرا اعلام شده قرار است ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه مسکن در شهر تهران ساخته شود که از این تعداد ۳۳۹ واحد مسکونی در منطقه یک تهران، برنامه‌‌ریزی شده است.

این در حالی است که ۲۶۳ واحد مسکونی نیز در منطقه ۲۲ برنامه‌‌ریزی شده است. منطقه‌‌ای که خود به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌‌رویه در سال‌های اخیر، به شهر برج‌های خالی از سکنه تبدیل شده است و جدیدترین یافته‌های «دنیای اقتصاد» از وضعیت بازار مسکن این منطقه نشان‌دهنده آن است که حول و حوش ۲۰ درصد از کل واحدهای مسکونی در این منطقه که اتفاقا منطقه‌‌ای مصرفی و معمولی است، خالی از سکنه است. این حجم از خانه‌های خالی در یک منطقه مصرفی در واقع سوءاثر اتفاقات و عواملی است که باعث شده است این واحدها به بازار مصرف وارد نشود.

بنابراین و در شرایطی که هم‌‌اکنون حجم قابل توجهی از واحدهای مسکونی چه در منطقه لوکس-منطقه یک- و چه در مناطق معمولی و مصرفی خالی از سکنه است، تا زمانی که سیاست‌های موثر برای عرضه این واحدها به بازار مصرف اعمال نشود نمی‌توان به اثربخشی خانه‌‌سازی‌‌های دولتی در مناطق اشباع از واحدهای خالی، امیدوار بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید