از کمپانی چینی چانگان؛

شاسی‌ بلند جذاب سایپا در راه بازار/ قیمت

کدخبر: ۵۴۳۰۱۹
با اعلام شرکت سایپا،خودروهای جدیدی از طرف شرکت چانگان قرار است به زودی وارد ایران شوند. یکی از آنها شاسی بلند UNI-K است که در ادامه مشخصات، تصاویر و قیمت آن را خواهید دید.
شاسی‌ بلند جذاب سایپا در راه بازار/ قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سایپا به زودی خودروهای جدید کمپانی چینی چانگان را عرصه می‌کند، شرکتی که در سال های اخیر پیشرفت محسوس و زیادی کرده و توانسته جایگاه خوبی در بازار چین و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس بدست آورد.

 با اعلام شرکت سایپا،خودروهای جدیدی از طرف شرکت چانگان قرار است به زودی وارد ایران شوند.

خبر فوری/ واریز 600 تا یک میلیون تومانی سود سهام عدالت از فردا

در این مقاله،از بین محصولات وارداتی،خودروی UNI-K را بررسی خواهیم کرد و در کنار این بررسی،به مقایسه‌ی آن با هیوندای توسان هم خواهیم پرداخت.

نکته‌ای که حائز اهمیت این است که توسان قرار نیست وارد ایران شود،اما با این کار می‌خواهیم وضعیت خودروی UNI-K نسبت به رقبای مهم‌اش را بررسی کنیم.

طراحی خارجی

یونی-کی در طراحی قسمت جلو،در سطح بالایی از زیبایی قرار دارد. تقریبا می‌شود گفت که جزو خودروهای چینی است که در نمای جلویی شبیه به هیچ خودرویی نیست!

در قسمت چراغ‌های جلو،می توان زبان طراحی محصولات سری یونی چانگان را ببینیم. همچنین سبک خاص طراحی جلوپنجره هم در این خودرو دیده می‌شود.

در قسمت پایینی سپر جلو،یک دِی-لایت سه خطی به شکل Y هم دیده می شود که نمای خودرو را اسپرت‌تر کرده است.

شاسی‌ بلند چینی سایپا که از هیوندای توسان چیزی کم ندارد / عکس

طراحی جلویی توسان عجیب‌تر از رقیب چینی خود است.سبک خاص تلفیق چراغ دِی-لایت و جلوپنجره از جدیدترین سبک‌های طراحی هیوندای است.این سبک طراحی ممکن است به سلیقه‌ی برخی از مردم نخورد.

در گوشه‌ی سپر چراغ های اصلی خودرو دیده می‌شوند. طراحی قسمت عقب یونی-کی اسپرت‌تر از توسان است.چراغ متصلی که در این قسمت به کار رفته،ما را به یاد طراحی محصولات پورشه،مانند کاین و ماکان می اندازد.

دو اگزوز دوبل در دو طرف دیفیوزر خودرو به چشم می خورد.در وسط بال عقب خودرو،در امتداد سقف،یک چراغ ترمز به صورت عمودی شکل وجود دارد که با چراغ دیگری که در دیفیوزر به کار رفته،هماهنگ است.

نمای عقب توسان اگر چه اسپرت نیست،اما تهاجمی‌تر از چانگان است.سبک خاص چراغ متصل در نمای عقب،که به صورت دو دندانه است،زیبایی خاصی به قسمت عقب داده و از آن حالت بی روحی که بعضی چراغ های متصل دارند،دور شده است.

در نسخه‌ی N لاین،یک اگزوز دوبل در سمت راست دیفیوزر قرار دارد. نمای بغل چانگان آیرودینامیکی‌تر به نظر می‌رسد که البته از فرم کلی بدنه هم این موضوع مشخص است.بعد از خروجی هوای کنار چرخ جلو،حفره‌ی نسبتا بزرگی وجود دارد که تا کنار چرخ های عقب هم پیش می‌رود.

دستگیره های دَر به صورت مخفی و هم سطح بدنه هستند که تکنولوژیکی بودن آن را نشان می‌دهد.رینگ‌های ۲۱ اینچی هم در جای خود،خودنمایی می کنند. طراحی قسمت بغل توسان دارای خطوط بریده و عمیق است.در کنار این حالت،قطعات کرومی هم در کنار ستون C دیده می‌شود.

طراحی داخلی

کابین یونی-کی مانند طراحی بیرونی توسان عجیب است.ارگونومی کابین به شکلی است که همه چیز در موقعیت خاص خود قرار گرفته است.این حالتی که در کابین دیده می شود،مشابه چیزی است که در فناوری i-Cockpit پژو می دیدیم.

شاسی‌ بلند چینی سایپا که از هیوندای توسان چیزی کم ندارد / عکس

فرمان کاملا دی-کات در کنار دو مانیتور بزرگ،نشان دهنده ی تکنولوژیک بودن کاکپیت خودرو است. در مقابل چانگان،توسان هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.سبک طراحی داخلی سراسری در این خودرو دیده می‌شود.

مانیتور مرکزی بزرگ همراه با فرمان خاص هیوندای،دارای بیشترین جلب توجه هستند. از نکات جذاب در کابین توسان،تبدیل شدن اهرم تعویض دنده به چند دکمه است.

امکانات و آپشن ها

از نظر امکانات و آپشن،چانگان در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد که البته این موضوع،به سیاست های خودروسازان چینی برای جذب مشتری هم مربوط می شود. آپشن های شاخص در این خودرو عبارت‌اند از:صندوق عقب برقی،سنسور نور و باران،سنسور جلو و عقب،دوربین ۳۶۰ درجه،دوربین ثبت وقایع،ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،سانروف پانورامیک،نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی،۳ نمایشگر کیلومتر شمار ۳.۵ ، ۹.۲ ، ۱۰.۲۵ اینچی،دنده الکترونیکی،ترمز پارک برقی،شارژر وایرلس،سیستم تشخیص چهره،سیستم صوتی SONY با ۱۴ اسپیکر،نور پردازی داخلی،تهویه‌ی دوکاناله‌ی اتوماتیک،گرمکن و سردکن صندلی های جلو،کروز کنترل تطبیقی،سیستم نقطه کور،رادار خطی،ترمز اضطراری،هشدار برخورد از جلو،کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری،ایربگ های راننده،کناری و پرده‌ای و...

شاسی‌ بلند چینی سایپا که از هیوندای توسان چیزی کم ندارد / عکس

اما رقیب قَدَر این خودرو هم آپشن های زیادی دارد که شاخص ترین آنها عبارت اند از: سنسور نور و باران،سنسور جلو و عقب،دوربین ۳۶۰ درجه،ورود بدون کلید،استارت دکمه‌ای،سانروف پانورامیک،نمایشگر مرکزی با قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو،نمایشگر ۱۰‌.۲۵ اینچی کیلومتر شمار،شارژر وایرلس،سیستم صوتی BOSE،تهویه دوکاناله اتوماتیک،گرمکن تمام صندلی ها،ایربگ های سرنشینان،کروز کنترل تطبیقی،سیستم نقطه کور،هشدار تصادف،ترمز خودکار،نوربالای خودکار،سامانه کمکی حرکت در بزرگراه (HDA) و... .

ما فول آپشن‌ترین نسخه های هر دو خودرو را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی

پیشرانه‌ی به کار رفته در چانگان،۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۲۳۳ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری است.این پیشرانه قوی‌ترین نسخه از سری Blue Core NE است.گیربکس ۸ سرعته ساخت آیسین ژاپن در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را دارد. نسخه‌ی چهارچرخ محرک برای یونی-کی قابل سفارش است.

شاسی‌ بلند چینی سایپا که از هیوندای توسان چیزی کم ندارد / عکس

توسان با ۳ پیشرانه‌ی بنزینی،دیزلی و هیبریدی عرضه می شود.قوی‌ترین نسخه‌ی آن،۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این پیشرانه هم ۸ سرعته اتوماتیک است.

قیمت

بازه‌ی قیمتی یونی-کی از ۲۰ تا ۲۶ هزار دلار و توسان هم از ۲۶ تا ۳۷ هزار دلار می‌باشد.

باید دید که سایپا یونی-کی را با چه قیمتی وارد بازار ایران می‌کند.اگر قیمت منطقی و منصفانه‌ای برایش در نظر گرفته شود،می‌تواند تهدیدی مهم برای رقبایش در ایران،مثل چری تیگو ۸ پرو باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید